سفر ۳۳۴ هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور به خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی ترددهای نوروزی به خوزستان، گفت: ۳۳۴ هزار نفر از سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون به خوزستان سفر کردند.

به گزارش ایرنا داریوش امانی روز پنجشنبه در بازدید از روند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر این تعداد کاروان‌های راهیان نور توسط پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس بوده و این آمار صرفا مربوط به ناوگان عمومی بوده و صرفنظر از مسافرانی است که با خودروی شخصی و سواری به خوزستان مراجعه کردند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به توقف ۲ ساله کاروان‌های راهیان نور بخاطر بیماری کرونا، افزود: از قبل هم پیش بینی شد که خوزستان مقصد سفر بسیاری از مردم باشد اکنون نیز آمارها نشان می‌دهد، حجم تردد در راه‌های مواصلاتی خوزستان بیش از ۸۰ درصد بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: با کمک پلیس راه استان و دستگاه‌های امدادی، آمار تصادفات تاکنون در خوزستان کاهشی بوده و امیدواریم تا ۱۵ فروردین کاهش تصادفات را در کل محورهای کشور داشته باشیم.

افزایش ۹ درصدی حمل کالا در خوزستان

امانی همچنین با بیان اینکه حجم جابجایی کالا از خوزستان در سال گذشته نزدیک به ۴۶ میلیون تن بوده، گفت: میانگین رشد جابجایی کالا در کشور سه درصد و در خوزستان ۹ درصد بوده که نشان‌دهنده حجم کالاهای تولیدی و وارداتی این استان است.

وی افزود: حدود ۲۲.۲ میلیون تن از کالاهای جابجا شده خوزستان در سال گذشته مربوط بندر امام بوده و ۱۷.۵ میلیون تن از آن کالای اساسی بوده که جابجایی بار نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.  

امانی اضافه کرد: امسال هم برنامه ریزی شده که در صورت همزمانی ورود کالاهای اساسی و تولیدات استان، بیشترین ناوگان به خوزستان هدایت شود تا کمترین مساله در حمل کالاهای اساسی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تخلیه کشتی ها و حمل کالاهای اساسی در حال حاضر، گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده که به رانندگان نیز اعلام شده بود، ناوگان حمل و نقل در ایام تعطیل فعال بوده و کالاهای اساسی به سراسر کشور در حال انتقال است.  

رانندگان در انتظار طرح تشویقی و بیمه تکمیلی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه با بیان اینکه طرح تشویقی برای رانندگانی که کالاهای اساسی حمل می‌کنند داریم، گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان در نظر گرفتن طرح تشویقی برای این رانندگان در قالب لاستیک و روغن بود که امسال به دنبال تحقق آن هستیم تا بتوانیم امتیازاتی برای رانندگان قائل شویم.

 وی با اشاره به مشکلاتی همچون کمبود لاستیک، گرانی قطعات یدکی و روغن برای طرح تشویقی رانندگان، افزود: بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود نیز در وزارتخانه در حال پیگیری است.

امانی در ادامه نارضایتی رانندگان از بیمه تکمیلی (بیمه البرز) را تایید کرد و اظهار داشت: رانندگان به شدت از بیمه تکمیلی شاکی هستند، که تلاش داریم در فراخوان‌ها برای ارتقای خدمات بیمه و مشکلاتی که با بیمه‌های قبلی بوده را در نظر بگیریم.

بر اساس این گزارش، امانی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با استاندار خوزستان دیدار داشت و به همراه وی از مرکز مدیریت راه‌های استان بازدید داشت.

بازدید از آزاد راه خلیج فارس و محل برگزاری پویش همراهان سفر ایمن، پایانه بار و مجموعه بندری بندر امام، مقصد بعدی معاون وزیر در سفر به خوزستان اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha