چهار هزار نفر - شب اقامت در اماکن اسکان اضطراری محدوده حرم رضوی ثبت شد

مشهد- ایرنا- شهردار منطقه ثامن مشهد گفت:حدود چهار هزار نفر - شب اقامت در اماکن اسکان اضطراری محدوده حرم رضوی از ابتدای نوروز تا کنون ثبت شده است.

سید فرهاد حجازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال نو هر شب ۲۷۰ چادر با ظرفیت هزار نفر در مراکز اسکان اضطراری شامل سالن مجموعه ورزشی وحدت، ساختمان اداری شماره ۲منطقه ثامن و واحدهای تجاری برخی از مجتمع های داخل بافت پیرامون حرم مطهر برای اقامت زائران دایر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این برخی از مساجد و حسینیه های منطقه هم به صورت خودجوش و جهادی و با هماهنگی امور مساجد و شهرداری، مسافران را پذیرش کرده اند.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به منظور ساماندهی زائران و مسافران نوروزی مشهد در خیابانها و محلات پیرامون حرم مطهر رضوی، تمامی نیروهای ستادی و کارگری خدمات شهری و فضای سبز منطقه ثامن در آماده باش کامل هستند.

حجازی افزود: همچنین تمامی نیروهای اداره رفع سدمعبر منطقه شهرداری ثامن مشهد از جمله ۸۰ نفر نیرو با تن کردن پوشش "راهنمای زائر" به همراه ۱۰ دستگاه وانت، مشغول هدایت مسافران به سمت مراکز اسکان اضطراری اطراف حرم مطهر هستند.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار نقشه راهنما حاوی اطلاعات مورد نیاز از جمله توقفگاه ها، مراکز اورژانس و بیمارستان ها، کلانتری ها و دیگر اطلاعات ضروری مورد نیاز زائران و مسافران نیز در بین زائران توزیع شده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: فضاآرایی و گل آرایی مناسبی نیز در این منطقه انجام و بیش از ۵٠ المان گل در منطقه نصب شده است.

بیش از پنج میلیون زائر و مسافر نوروز امسال تا کنون به مشهد سفر کرده اند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است و شهرداری منطقه ثامن در این کلانشهر مسوولیت مدیریت امور و ارائه خدمات شهری را در محدوده پیرامونی حرم مطهر حضرت رضا(ع) بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha