۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84696148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش برف بهاری مسافران نوروزی کردستان را غافلگیر کرد

سنندج- ایرنا- بارش نخستین برف بهاری در ۱۲ ساعت گذشته برخی از نقاط کردستان را سفیدپوش و مسافران نوروزی این استان را غافلگیر کرد.

به گزارش ایرنا، شب گذشته بارش برف و باران اغلب مناطق کردستان را تحت پوشش قرار داد و بیشتر دامنه های کردستان را سفید پوش کرد.

بارش باران و وزش متناوب باد در پنجمین روز از سال نو در استان کردستان موجب سرگردانی و غافلگیری مسافران نوروزی در این خطه شد.

مسافران نوروزی که به کردستان سفر کرده بودند و در حاشیه تفرجگاه‌ها و بوستان‌های استان با برپایی چادر سکونت موقت گرفته بودند، به خاطر سرمای هوا و بارش باران و برف مجبور به ترک محل و پناه در اماکن مسقف شدند.

همچنین بارش‌های اخیر موجبات خوشحالی کشاورزان منطقه را فراهم کرد و نشاط و طراوت بهاری را دوچندان کرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان در این خصوص اظهار داشت: از روز جمعه تا صبح شنبه با توجه به عبور موجی از نیمه غربی کشور، شاهد ابری شدن آسمان، وزش باد نسبتا شدید، در برخی از ساعات رگبار باران، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان کولاک برف بودیم.

خسرو سیف پناهی ادامه داد: شدت بارش ها در نیمه غربی استان همچون شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه و غرب شهرستان های سقز، دیواندره و کامیاران قابل توجه‌تر بود که با توجه به این شرایط امکان اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در این مناطق نیز وجود داشت.

وی اضافه کرد: از ظهر روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده جو اغلب نقاط استان پایدار بوده و به غیر از افزایش موضعی ابر و وزش باد گاهی اوقات شدید در بعدازظهرها پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: دمای هوای استان تا روز دوشنبه روند کاهشی دارد اما از روز سه شنبه شاهد افزایش دما خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha