۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 84696548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برج ۵۱ ساله میزبان ۱۰۰۰ گردشگر

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 84696548
برج ۵۱ ساله میزبان ۱۰۰۰ گردشگر

تهران-ایرنا- سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با اشاره به میزبانی این مجموعه از گردشگران نوروزی از ۲ تا ۱۲ فروردین گفت: تاکنون به صورت میانگین روزانه حدود یکهزار و ۴۰۰ گردشگر از برج آزادی بازدید کردند.

سیدعباس عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از ۲سال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، استقبال گردشگران از برنامه‌های متنوع نوروزی برج آزادی در روزهای نخست آغاز سال بی‌نظیر بود و گردشگران زیادی از بخش‌های مختلف این مجموعه با قدمت ۵۱ ساله بازدید کردند.

وی درباره برنامه‌های نوروزی برج آزادی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از بخش‌های این مجموعه همچون موزه‌های شهاب سنگ، عکاسی، فرهنگ، سالن ایرانشناسی تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۹ بازدید کنند، همچنین بام برج آزادی میزبان عموم است.

به گفته عظیمی، مجموعه فرهنگی هنری موزه و برج آزادی به دلیل محدودیت‌های کرونایی در ۲ سال اخیر تعطیل بود که با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام بنیاد فرهنگی هنری رودکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۸ مهر ۱۴۰۰ بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، مجموعه فرهنگی هنری موزه و برج آزادی شامل بزرگترین موزه عکاسی ایران و منطقه، تالار آئینه، کتابخانه و تالار فرهنگ، تالار اقوام، تالار آسمان، سالن دانستنی‌ها، سالن ایرانشناسی، نگارخانه، موزه شهاب سنگ، سالن اجتماعات و سالن برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش، سالن تمرین تئاتر و موسیقی و ... است.

این برج سال ۱۳۴۹ توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد و دی ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید، معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است.

این بنا سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد، برج آزادی به صورت یک یادمان ساخته شده است، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی متشکل از چند بخش در طبقه تحتانی برج قرار دارد و با ۵ هزار متر مربع دربرگیرنده برج اصلی نیز هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha