بیش از پنج میلیون تردد نوروزی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به احتمال افزایش سفرها طی نیمه دوم تعطیلات نوروزی در استان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تردد ثبت شده که این رقم به صورت جهشی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز شنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک آذربایجان غربی افزود: این میزان ۱.۱ میلیون فقره بیشتر از  مدت مشابه سال گذشته است که افزایش ۲۵ درصدی را شامل می شود.

وی اضافه کرد: با وجود این میزان افزایش تردد، تعداد فوتی های تصادفات نوروزی امسال ۱۳ نفر و مشابه سال گذشته است ولی باید برای جلوگیری از افزایش این رقم، همه ادارات تلاش خود را به کار گیرند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: فرمانداران با هماهنگی دستگاه های اجرایی، گشت و بازرسی ها را برای جلوگیری از تصادف و بروز تخلف افزایش دهند.

رهبردین با بیان اینکه طبق گزارش های دریافتی، بیشترین تصادفات در محور ارومیه – مهاباد و در ۳۰ کیلومتر ابتدایی شهر ارومیه رخ می دهد، اظهار کرد: باید ضمن برنامه ریزی کوتاه مدت برای آگاهسازی رانندگان در راستای کاهش تصادفات، برنامه ریزی بلندمدت برای ایجاد دوربرگردان به صورت u – turn در این محور انجام گیرد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: میزان تردد در جاده های استان نسبت به نوروز سال گذشته ۲۵ درصد و تردد ورودی و خروجی از استان نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرتا، سفرهای نوروزی از اواخر اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha