وزیر انرژی امارات: موسسه‌های مالی تمایلی به تامین پروژه‌های نفت و گاز ندارند

تهران - ایرنا - وزیر انرژی امارات با بیان این که جهان برای حفظ ذخایر نیاز به افزایش سرمایه گذاری در بخش نفت دارد، در عین حال خاطرنشان کرد: موسسات مالی دیگر مانند گذشته تمایلی به تامین هزینه بسیاری از پروژه‌های نفت و گاز در سراسر جهان را ندارند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «سهیل المزروعی» نوشت: در زمان حاضر در شرایطی قرار داریم که سال‌ها پیش نسبت به چنین شرایطی هشدار داده بودیم.

او در جلسه افتتاحیه مجمع جهانی انرژی شورای آتلانتیک تاکید کرد: انتقال در حوزه انرژی زمان می‌برد و نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

المزروعی گفت: ما با اوپک پلاس برای اطمینان یابی از ثبات بازار کار خواهیم کرد. از هر فرصتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کنیم. ما متعهد هستیم که دست در دست هم با اوپک پلاس برای اطمینان از ثبات بازار کار کنیم.

او در عین حال گفت ما با آمریکا و اروپا برای توسعه فناوری به منظور بازاریابی بیشتر در حوزه پروژه‌های هیدروژن سبز در آینده همکاری می‌کنیم.

وزیر انرژی امارات در عین حال خاطرنشان کرد: ما نسبت به پذیرش انواع انرژی‌های پاک ترغیب می‌کنیم اما لازم است منابع خود را به ویژه در بخش گاز متنوع کنیم.

او افزود: از ما خواسته شد که تولید انرژی خود را برای رفع کسری جهانی افزایش دهیم، اما با یک کلیک نمی‌توان به این موضوع دست یافت.

المزروعی گفت: هدف ما تولید نفت با کمترین میزان کربن با تکیه بر انرژی سازگار با محیط زیست است.

وزیر انرژی امارات همچنین تصریح کرد: بحران اوکراین باید هر چه زودتر از طریق دیپلماتیک و نه با پمپاژ تسلیحات بیشتر پایان یابد.

او این را هم گفت که هیچ جایگزینی برای نفت روسیه وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha