خانواده شهدا طلایه‌داران عزت و اقتدار کشور هستند

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدا به عنوان طلایه داران عزت و اقتدار کشور یاد کرد و گفت: دیدار با والدین شهدا در آغازین روزهای بهار سبب برکت و رحمت است.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در ادامه دیدارهای نوروزی خود با خانواده های شهدا و ایثارگران، با حضور در منزل علی و حسین خوش نظر و حمید عزیز نژاد از شهدای دوران دفاع مقدس، شهید وحید زمانی نیا از شهدای مدافع حرم و از همراهان شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده های این شهدا دیدار و گفت و گو کرد.

وی در دیدار با خانواده شهید زمانی نیا امنیت و اقتدار کشور و منطقه را مرهون رشادت و جانفشانی های شهدای مدافع حرم عنوان کرد و افزود: ایثار و رشادت این جوانان مدافع حرم امتداد حماسه شهیدان دوران دفاع مقدس است.

قاضی زاده هاشمی با توجه به دیدن محل شهادت حاج قاسم در سفر اخیر خود به عراق بیان کرد: شهید سلیمانی،؛ شهید ابومهدی المهندس و شهدای همراه آنان سبب خیرات و برکات زیادی هم برای ایران و هم برای منطقه شده است.

در این دیدار پدر شهید زمانی نیا به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت.

در پایان این دیدارها ریس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدا لوح سپاس و یک جلد کلام الله مجید از خانواده این شهدا تجلیل کرد.

شهید حسین خوش نظر در مراد ماه ۱۳۴۵در شهرستان ری  چشم به جهان گشود و در ۵ مرداد ماه ۱۳۶۷ در فکه به فیض شهادت نائل شد برادر وی نیز به نام علی در شهریورماه ۱۳۴۱ در شهر ری به دنیا آمد و در ۲۸ خرداد ماه ۱۳۶۷ در منطقه اسلام آباد به شهادت رسید.

شهید سید حمید عزیز نژاد در دیماه ۱۳۴۲ در شهرستان ری دیده به جهان گشود وی در یگان خدمتی گروه چریکی نامنظم شهید چمران بود که در آذرماه ۱۳۶۰ در سن ۱۸ سالگی بر اثر اصابت ترکش در منطقه بستان به فیض شهادت نائل شد.

شهید وحید زمانی نیا از شهدای مقاومت است که در رکاب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این شهید والا مقام در ۳۰ تیرماه ۱۳۷۱ در محله اتابک تهران دیده به جهان گشود، پس از گذراندن دوران ابتدایی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و این پیوستن تقریباً همزمان شد با جنایات تکفیری‌ها در سوریه و عراق و وی هم با تلاش فراوان راهی سوریه شد.

شهید زمانی‌نیا در ادامه و پس از شکست تکفیری‌ها در سوریه و عراق و بازگشت آرامش به این کشورها به تیم حفاظتی حاج قاسم سلیمانی پیوست و سال‌های آخر عمر سردار را در اغلب سفرها در کنارش بود تا اینکه بامداد ۱۳ دی‌ماه به همراه حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی دیگر از همرزمان به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسید. شهید زمانی‌نیا هنگام شهادت تنها ۲۷ سال داشت و تنها دوماه بود که با همسرش پیمان عقد ازدواج بسته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha