۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84700437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو: تنش آبی روستاهای کشور به حداقل می‌رسد

اهواز - ایرنا - مشاور وزیر و مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به آغاز طرح‌های آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم در کشور طی سه سال آینده گفت: تنش آبی روستاها و مناطق محروم کشور و خوزستان با تکمیل طرح های جهاد آبرسانی به حداقل ممکن می‌رسد.

به گزارش ایرنا، میثم جعفرزاده روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیرعامل و مجریان طرح های آبرسانی شرکت آبفا خوزستان، با بیان اینکه تامین آب شرب پایدار روستاها و مناطق محروم دارای تنش آبی در اولویت قرار گرفته است گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با کمک قرارگاه جهادی امام حسن (ع) با وجود تحریم‌ها و محدودیت اعتبارات،در یک بازه زمانی سه ساله آغاز شده است.

وی همگرایی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با گروه های جهادی، بسیج و سپاه را قابل تقدیر دانست و گفت: عملکرد شرکت آبفای خوزستان با مدیریت جهادی آن و آبرسانی به بیش از یک هزار روستای دارای تنش آبی در خوزستان در یک سال اخیر قابل تقدیر است.

مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو با چشمگیر دانستن عملکرد شرکت آبفای خوزستان در تلاش برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی این استان گفت: تحقق چشم انداز آب رسانی به ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور طی سه سال آینده نیازمند سرعت بخشی به اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی در کشور و خوزستان است.

جعفر زاده، تامین آب شرب پایدار و باکیفیت برای روستاهای دارای تنش آبی و مناطق محروم کشور را از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: دولت سیزدهم در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب طرح جهاد آبرسانی به منظور به حداقل رسیدن تنش آبی در روستاها و مناطق محروم کشور را در اولویت خود قرار داده است.

وی افزود:افزایش همگرایی میان آبفای خوزستان و سپاه ولی عصر(عج) این استان با قرارگاه امام حسن(ع) به عنوان متولی اجرای پروژه های محرومیت زدایی و طرح های آب رسانی به مناطق دارای تنش آبی افق روشنی را برای رفع تنش آبی در استان رقم می‌زند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این نشست با اشاره به آبرسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستا از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در خوزستان گفت: ظرفیت تامین آب یک هزار و ۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار مترمربع در شبانه روز افزایش یافته که برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محمدرضا کرمی نژاد افزود:۴۸۶ روستا با ۴۸ هزار خانوار و جمعیت ۱۸۶ هزار نفر در هشت ماه گذشته در خوزستان آبرسانی شد که این روستاها پیش از این تنها کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز از آب شرب برخوردار بودند.

مشاور وزیر و مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو در سفر به خوزستان از برخی پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان دیدن کرد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان سرعت گرفته است به گونه‌ای که در هشت ماه فعالیت این دولت، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان از آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد. برای تحقق این مهم ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha