۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84701013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع استانی تامین کننده بخشی از هزینه های طرح جمع آوری معتادان متجاهر باشد

رشت – ایرنا- معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اعتبارات اختصاص یافته از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر در طرح جمع آوری معتادان متجاهر صرفاً برای تأمین هزینه های غذا و لباس است و مابقی هزینه ها می بایست از منابع استانی تامین شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان سردار ناصر اصلانی در جریان بررسی و ارزیابی طرح جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین وضعیت مرکز ماده ۱۶ گیلان در رشت ، با اشاره به دستور صریح ریاست جمهور و ابلاغ وزیر کشور در جهت اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و تأکید ایشان برای افزایش ظرفیت پذیرش این افراد در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل آن ماده، افزود: در این رابطه همه دستگاه های ذیربط از جمله استانداری، شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و ... تکالیف مشخص و معینی دارند و تأمین بخشی از هزینه های مربوطه نیز مشخصاً بر عهده استانداری و شهرداری گذاشته شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر صرفاً برای تأمین هزینه های غذا و لباس معتادان جمع آوری شده بوده و مابقی هزینه ها می بایست از منابع استانی و توسط اداره کل بهزیستی تأمین شود؛ تأمین نیازمندی های درمانی نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است. 
 معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با تأکید بر ضرورت دقت در غربالگری معتادان و ارجاع آنان به مراکز درمانی براساس شرایط افراد افزود: مرکز ماده ۱۶ صرفاً برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر با تعریف ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر است و سایر موارد از قبیل شکایت خانواده، معتادان عادی و داوطلب برای درمان می بایست در مراکز تبصره ۲، ماده ۱۵ و مراکز درمان سرپایی پذیرش شوند و نباید کار پلیس مبارزه با موادمخدر در اجرای طرح مزبور به موضوع شکایت خانواده ها خلاصه شود. 
اصلانی ادامه داد:این مسئله یکی از از مشکلات اصلی در تکمیل ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در سطح کشور است و می بایست با رعایت ضوابط و قوانین نسبت به تسهیل فرآیند جمع آوری معتادان متجاهر اقدام کرد.
سردار اصلانی به درخواست استان برای ارتقا ظرفیت مرکز ماده۱۶ نیز پرداخت و افزود: صدور مجوز افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ بر عهده کمیته هماهنگی مراکز ماده ۱۶ کشور است؛ در ابتدای امر می بایست برآورد درستی از تعداد معتادان متجاهر استان با همکاری اداره کل بهزیستی، پلیس مبارزه با موادمخدر و شورای هماهنگی انجام گرفته و پس از بررسی موضوع، ضرورت افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تصویب، و ضمن ارسال گزارش به ستاد مبارزه با موادمخدر، مدیرکل  بهزیستی استان نسبت به پیگیری آن از طریق سازمان بهزیستی کشور اقدام نماید.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha