۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84701386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال مستمری مددجویان بهزیستی کشور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

شهرکرد - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری ماهانه مددجویان زیرپوشش این سازمان در سالجاری ۲۰درصد افزایش می‌یابد.

سید مرتضی حسینی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در نشست با خبرنگاران استان افزود: پارسال بین ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان مستمری ماهانه بین خانواده‌های یک تا پنج نفر به بالاتر زیرپوشش بهزیستی کشور پرداخت می‌شد که با توجه به تورم و افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی، این میزان جوابگوی نیاز خانواده‌ها نبود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار با جمعیت نزدیک به هفت میلیون نفر زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در قالب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشمول دریافت مستمری معیشتی ماهانه از سازمان بهزیستی هستند و نزدیک به پنج میلیون نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری ماهانه قرار دارند.

به گفته وی، افزایش مستمری مددجویان و کاهش جمعیت پشت نوبتی با اولویت مددجویان دارای معلولیت خیلی شدید و شدید و مددجویان معلول، از دهک یک تا سه از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم امسال سازمان بهزیستی است.

وی اظهار داشت: اعتبارات پرداخت مستمری ماهانه از محل اعتبارات سازمان بهزیستی و اعتبارات فقر مطلق تامین می‌شود.

حسینی افزود: اعتبارات سازمان بهزیستی امسال با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی رشد ۴۵ درصدی داشته و فعالیت‌های جدید این سازمان با رویکرد و اولویت مسکن، اشتغال و معیشت پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی است، گفت: برای اجرای طرح توانمندسازی جامعه هدف استعدادیابی مددجویان، شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای، ایجاد اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی، اعطای تسهیلات و پرداخت‌های حمایتی و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده است .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی گفت: در راستای رفع مشکلات جامعه هدف به خصوص در حوزه تامین تجهیزات توانبخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان فراخوان داده شده که برای تامین تجهیزات توانبخشی و سایر خدماتی که به مددجویان ارائه می‌شود، از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی اظهار داشت: برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان تکالیفی بر عهده دولت و سازمان بهزیستی قرار داده شد، که برای اجرای کامل این قانون در سالجاری به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امسال تنها ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که فاصله زیادی بین اعتبارات مورد نیاز و تخصیصی وجود دارد و باید از ظرفیت خیرین و مراکز و بنیادهای خیریه در کنار اعتبارات دولتی استفاده شود.

حسینی یادآور شد: پارسال یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به بهزبستی اختصاص داده شد که ۱۰۰ درصد اعتبارات پارسال محقق شده است.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در سفر به استان چهارمحال وبختیاری از چند مرکز نگهداری سالمندان و معلولان بازدید داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha