همت برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل سرخط مهم ترین اخبار البرز در هفته گذشته

کرج-ایرنا- هفته دوم تعطیلات نوروزی در البرز ملقب به سرزمین ایران کوچک در حالی گذشت که نخستین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۱ در آن برگزار شد که همت برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل به مهم ترین موضوع این نشست تبدیل شد.

هفته گذشته ( ششم تا دوازدهم فروردین ماه) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و  سیاسی در استان البرز ثبت شد.

از مهم ترین اخبار البرز در هفته ای که گذشت در حوزه راه با توجه به تعطیلات نوروزی و قرار گرفتن این استان در مسیر ارتباطی ۱۴ استان کشور بود، حجم تردد خودروها به خصوص در جاده کرج- چالوس به حدی بود که در روزها شاهد بسته شدن این مسیر ارتباطی با هدف تخلیه بار ترافیکی بوده ایم.

این در حالی است که با تخلیه بار ترافیکی این جاده بازگشایی می شد و اما با افزایش تردد خودروها به خصوص در روزهای پایانی تعطیلات بار دیگر شاهد بسته شدن مسیر کرج-چالوس بوده ایم.

از سوی دیگر به دنبال حجم زیاد تردد خودروها در هفته ای که گذشت تصادف در جاده کرج - چالوس سبب مصدوم شدن ۱۰ نفر شده بود، بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودرو سمند در محدوده آسارا در جاده کرج _ چالوس  ۱۰ نفر شامل پنج آقا، سه  خانم و ۲ کودک مصدوم که به مراکز درمانی منتقل شدند.

به غیر از جاده کرج-چالوس دیگر مسیر های ارتباطی استان البرز از جمله آزاد راه کرج- تهران و کرج- قزوین در هفته ای که گذشت شاهد حجم بالای تردد خودروها بود.

از دیگر اخبار مهم البرز در هفته ای که گذشت مربوط به ویروس کرونا میهمان ناخوانده ای است که این روزها شاهد کاهش تعداد آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از این ویروس در این استان بوده ایم به گونه ای که در هفته ای که گذشت استان  با تلاش مدافعان سلامت

یک روز بدون فوتی را تجربه کرده بود.

این در حالی است که «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در نشست استانی مقابله با کرونا این استان بیان کرده بود که ۴۹ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که باید این روند با آگاهی بخشی و اقناع سازی مردم همانند اوایل شیوع کرونا تسریع شود.

طوفان استان البرز را در نوردید، وقوع طوفان شدید در استان منجر شد تا علاوه بر کند شدن حرکت خودروها به دلیل کاهش دید افقی رانندگان، شاهد ۱۳ مورد سقوط اجسام و درخت به دنبال وقوع طوفان در کرج باشیم.

در پی این طوفان ۶ اصله درخت شکسته و سقوط کردند، همچنین سقوط یک مورد سنگ نما، سقوط درخت بر روی یک دستگاه خودرو، سقوط تابلو بر روی یک دستگاه خودرو، سقوط کابل برق، یک مورد شیشه نما، یک عدد کامپوزیت نما و سقوط یک تابلو تبلیغاتی از دیگر حوادث ناشی از وقوع طوفان در کرج بوده است.

نشست ساماندهی اتوبان تهران - کرج از دیگر اخباری بود که هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت،  عبداللهی استاندار البرز در این نشست با تاکید بر ضرورت تسریع در این امور، گفت: شهرداری های استان به ویژه کرج باید با نظافت، زیباسازی و ساماندهی نقاط مختلف شهر جلوه های بصری شهرها را تقویت کنند.

ساخت ۲۰۰ مدرسه در افق سه ساله از دیگر نشست هایی بود که با حضور استاندار البرز برگزار که در این نشست نیز عبداللهی عنوان کرده بود که ساخت ۲۰۰ مدرسه در افق سه ساله استان با مشارکت دولت و خیرین در دستور کار قرار داده شده است.

با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان،سرپرست اداره کل استاندارد البرز از  نظارت بر توزیع محصولات پر مصرف ماه رمضان و زیر ذره بین ناظران اداره استاندارد این استان خبر داد.

«امیر هوشنگ قاسمی» در این رابطه بیان داشت: در این طرح تیم های نظارت و بازرسی وظیفه رصد و نظارت ویژه بر استانداردهای تعیین شده بر اقلام پر مصرف با هدف تأمین ایمنی و سلامت شهروندان را عهده خواهند داشت.

ساخت بیمارستان شهر جدید هشتگرد از دیگر مطالب مهمی بود که در هفته ای که گذشت به آن پرداخته شد، «علی حدادی» نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی  در دیدار با رییس علوم پزشکی استان البرز با اشاره به کمبودهای بهداشت و درمانی  در شهرستان های غرب این استان مطرح کرده بود که مکاتبه لازم با رییس جمهوری برای دستور پیگیری ساخت بیمارستان شهر جدید هشتگرد رییس جمهوری انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت دانشکده و نیازهای مربوطه برای رفع مشکلات و کمبودهای داده ایم.

حدادی همچنین در نشست دیگری با مدیرکل آبفای البرز به موضوع انتقال آب شرب طالقان به نظرآباد اشاره و مطرح کرده بود که با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین آب شرب در شهرستان نظرآباد مواجه هستیم هرچه سریعتر باید انتقال آب این شهرستان از سد طالقان صورت گیرد.

همچنین البرز در هفته ای که گذشت شاهد برگزاری نخستین جلسه شورای اداری این استان در سال ۱۴۰۱ بود، «آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج یکی از سخنرانان اصلی بود که وی در این نشست با اشاره به نامگذاری سال ها عنوان کرده بود که  نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری ریل گذاری، گفتمان ساز و سیاستگذاری کلان فرهنگی است.

عبداللهی استاندار البرز نیز در این نشست گفت: اکنون با توجه به شعار سال باید بخش اقتصادی استان با تلاش مضاعف برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل با استفاده از بسترهای دانش بنیان همت و برنامه ریزی کند.

این در حالی است که «جهانگیر شاهمرادی» در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان برای نخستین بار به ۸.۳ درصد رسیده است، گفت: امسال یکی از مهم ترین هدف گذاری و برنامه ریزی ها این است که این رقم را به عدد هفت برسانیم.

تقویت امنیت رویکرد پلیس در تحقق شعار است این مطلب به نقل از سردار «تقی مهری » رییس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی کل انتظامی کشور در دهمین جلسه قرارگاه نوروزی پلیس البرز مطرح شد، وی در این نشست گفت: امروز برای ایجاد هر نوع ظرفیتی در کشور بویژه تحقق شعار سال نیازمند زیرساخت هایی هستیم که مهم ترین آن امنیت است.

بستر برای حرکت پرشتاب البرز در مسیر تحقق شعار سال فراهم است این مطلب نیز به نقل از « یداله مالمیر» نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز عنوان شد.

وی در این خصوص با اشاره به نامگذاری سال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از این استان به عنوان یکی از مناطق مهم و نمونه کشور در بحث بهره گیری از فناوری های نوین در صنایع نام برد و از آمادگی کامل فعالان عرصه تولید این خطه در مسیر تحقق شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" خبر داد.

«مهدی عباسی» رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در دیداری با  نماینده مردم ساوجبلاغ،نظرآباد،طالقان و چهارباغ با اشاره به نامگذاری سال گفت: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب ، هدف  در سال جاری تولیدات دانش بنیانی خواهد بود که اشتغال‌زایی به همراه دارند.

تقدیر رییس قوه قضاییه از اقدامات دادگستری البرز در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی  از دیگر اخبار مهم البرز در هفته ای که گذشت است، می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضاییه طی پیامی از اقدامات رییس کل دادگستری استان البرز در کیفیت و سرعت رسیدگی به حوزه‌های مختلف و پرونده های کثیر الشاکی تقدیر کرد.

۱۲ فروردین جلوه ای از پیروزی مستضعفان بر مستکبران عالم است  این مطلب نیز با توجه به فرارسیدن روز جمهوری اسلامی به نقل از «حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ابراهیمیان» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز بیان شد.

وی در این خصوص گفت:  ۱۲ فروردین جلوه ای از پیروزی مستضعفان بر مستکبران عالم و روز تثبیت انقلاب اسلامی ، زمینه ساز تحقق حکومت عدالت محور جهانی است.

از دیگر اخبار البرز در هفته ای که گذشت با توجه به فرارسیدن روز طبیعت بود که به همین منظور مصاحبه هایی با مسوولان مرتبط انجام و بر روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت که به بخشی از آنها در این قسمت از گزارش پرداخته می شود.

پیش بینی ورود بیش از حد گردشگران به عرصه های طبیعی البرز، «حامد فرضی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: پس از ۲ سال محدودیت ورود مردم و گردشگران به عرصه های طبیعی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در روز سیزدهم فروردین، پیش بینی می شود که فردا با ورود بیش از حد مردم به این عرصه ها روبرو باشیم.

تعطیلات نوروزی فرصت آشتی انسان با طبیعت است، این مطلب نیز به نقل از «ـفردین حکیمی»  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز عنوان شد، وی در این خصوص گفت: طبیعت، برای بقای نسل بشر آفریده شده وهمواره پیوندی ناگسستی میان انسان و طبیعت وجود دارد و در این بین تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای آشتی انسان با طبیعت است.

آخرین مطلب خبری مهم البرز در هفته ای که گذشت مربوط می شود به برگزاری خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، وی در بخشی از خطبه های خود با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: در روز ۱۲ فروردین امام خمینی (ره) پس از ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی طاغوت به دست مردم، تعیین حکومت جدید را به دست مردم سپرد و با دید الهی خود در بحبوحه التهابات آن روزها امام شالوده آن نظام را تثبیت کرد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha