۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84702762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پذیرش مسافران نوروزی در مدارس مازندران پایان یافت

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84702762
پذیرش مسافران نوروزی در مدارس مازندران پایان یافت

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام پایان پذیرش مسافر در مدارس و دیگر اقامتگاه های آموزش و پرورش استان و مهیا شدن کلاس‌های درس برای آموزش حضوری دانش آموزان از چهاردهم فروردین گفت که ۳۳ هزار و ۲۲۰ مسافر از ۲۸ اسفند سال گذشته تا صبح روز ۱۳ فروردین در مدارس استان اسکان یافتند.

علیرضا سعدی‌پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظهر روز ۱۲ فروردین پذیرش مسافران نوروزی در ۱۴۹ مدرسه مازندران که مسوولیت اسکان را برعهده داشتند، به پایان رسید و مسافرانی که از قبل در کلاس‌های درس اسکان یافته بودند تا صبح امروز فرصت داشتند که محل را تخلیه و ترک کنند که براساس گزارش ادارات شهرستانی در زمان حاضر هیچ مسافری در مدارس استان اقامت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر تمامی کلاس‌های درس استان در حال آماده‌سازی برای حضور دانش آموزان در مدارس است و تا پایان امروز عملیات ضدعفونی و نظافت کلاس‌های درس، محوطه مدارس و سرویس بهداشتی برای حضور محصلان مازندرانی به پایان می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که، در ایام نوروزی امسال ۳۳ هزار و ۲۲۰ مسافر در مدارس استان اسکان یافتند، گفت که افزون بر هشت‌هزار و ۷۰۰ خانوار در مدارس استان اسکان نوروزی یافتند.

سعدی‌پور با بیان این که، مسافران نوروزی به‌ترتیب از مدارس شهرستان‌های رامسر، تنکابن، بابلسر و ساری برای اسکان به نسبت سایر شهرستان‌های مازندران استقبال بیشتری داشتند، اضافه کرد: تنها در روز ۱۱ فروردین چهار هزار مسافر در مدارس این شهرستان‌ها اسکان یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از اقامت سه‌هزار و ۸۰۰ مسافر نوروزی در ۱۵ مرکز رفاهی و ۲ اردوگاه آموزش و پرورش مازندران از ۲۸ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۲ فروردین امسال خبر داد.

اسکان مسافران نوروزی در مدارس مازندران سابقه چند دهه‌ای دارد ولی از در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به خاطر شیوع کرونا این کار صورت نگرفت. مدارس مازندران در آخرین تعطیلات نوروزی پیش از کرونا یعنی از ۲۷ اسفند ۹۷ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۸ میزبان حدود ۲۰ هزار خانوار مسافر نوروزی با جمعیت بیش از ۷۱ هزار نفر بودند. میانگین اقامت این جمعیت در مدارس سه شبانه روز و در مجموع حدود ۲۱۳ هزار نفر شب بود. این مسافران در حدود ۴۰۰ مدرسه با بیش از سه هزار کلاس درس و ۳۹ پایگاه اقامتی آموزش و پرورش شامل خانه معلم و اردوگاه های دانش آموزی اسکان داشتند.

آمار اقامت در مدارس مازندران طی تعطیلات نوروزی ۹۷ بیش از ۴۰۰ هزار نفرشب بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha