۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84703259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶۲ هزار نفر نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید کردند

قزوین - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۷۶۲ هزار و ۳۴۲ نفر نوروز امسال (بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین) از جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان بازدید کردند.

علیرضا خزائلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: ۴۶ هزار و ۶۷۸ مورد از این بازدیدها نیز به موزه های استان قزوین اختصاص پیدا کرد.

این مسوول اضافه کرد: دولتخانه صفوی (سردر عالی قاپو و کاخ موزه چهلستون) به همراه کاروانسرای سعدالسلطنه در کنار اماکنی چون حمام موزه قجر، مسجد جامع عتیق و امامزاده حسین(ع) بیشترین آمار بازدیدکنندگان گردشگران نوروزی قزوین را در نوروز ۱۴۰۱ به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در این مدت همچنین ۸۷ هزار و ۶۹۶ مسافر در اماکن اقامتی رسمی استان قزوین شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و خانه های مسافر اسکان یافتند.

این مسوول گفت: در ایام نوروز امسال همچنین هزار و ۱۰۷ فقره بازرسی نظارتی مشترک با حضور کارشناسان میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت معدن و تجارت و تعزیرات از تاسیسات گردشگری استان قزوین به انجام رسید.

وی اظهار داشت: این بازرسی ها با هدف نظارت بر ارایه خدمات به گردشگران و رعایت نرخنامه های ابلاغی و دستورالعمل های بهداشتی از سوی تاسیسات گردشگری انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha