۷۳۶ نفر در حوادث ترافیکی ایام نوروز استان اردبیل مصدوم شدند

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: طی ۲۰ روز گذشته و از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات عید، ۷۳۶ نفر در حوادث ترافیکی در مسیرهای جاده‌ای و داخل شهرهای استان مصدوم شدند.

دکتر علی محمدیان اردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کاهش ۱۹۶ نفری شمار مصدومان ترافیکی استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

وی همچنین با اشاره به فوت ۹ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی تعطیلات نوروز امسال افزود: شمار جان‌باختگان حوادث ترافیکی ایام تعطیلات عید نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج نفر کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروز امسال با چهار هزار مورد افزایش مراجعه، بیش از ۷۸ هزار نفر برای دریافت خدمات درمانی به اورژانس مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۳۷ نفر از این افراد به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و ۱۴هزار و ۴۱ نفر نیز در اورژانس بستری شدند.

دکتر محمدیان اردی با بیان این که برای ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی و اهالی، ۱۸ بیمارستان استان در طرح سلامت نوروزی به صورت فعال مشارکت داشتند، گفت: طی ایام نوروز امسال یکهزار و هشت مورد عمل جراحی اورژانسی و یک هزار و ۱۵۶ مورد عمل جراحی الکتیو در مراکز بیمارستانی استان انجام شده و ۳۵۲ بیمار نیز به سایر مراکز درمانی استان اعزام شده است.

وی تعداد بیماران قلبی مراجعه به اورژانس استان اردبیل در طول این مدت را ۲ هزار و ۴۹۰ مورد و تعداد سکته‌های مغزی را نیز ۱۸۴ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت برای دریافت خدمات اورژانس، ۱۵ هزار و ۷۴ مورد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ برقرار شده که چهار هزار و ۱۵۶ مورد آن منجر به ماموریت اورژانسی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از فعالیت ۶۶ مرکز اورژانس در مناطق شهری و در مسیرهای جاده‌ای و نیز پنج ایستگاه سلامت در سطح استان اردبیل در طول اجرای طرح سلامت نوروزی خبر داد.

وی با اشاره به انجام ۱۱ هزار و ۶۴۶ مورد بازرسی بهداشتی برای کنترل عرضه بهداشتی مواد غذایی و فعالیت بهداشتی امکان عمومی در سطح استان اردبیل در تعطیلات نوروز امسال گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۶۴۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و ۴۱ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha