۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84705111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک چوپان در استخر کشاورزی خاوه ورامین غرق شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84705111
یک چوپان در استخر کشاورزی خاوه ورامین غرق شد

تهران - ایرنا- رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جوادآباد ورامین گفت: یک چوپان با سقوط به داخل استخر کشاورزی روستای خاوه، از توابع بخش جوادآباد جان خود را از دست داد.

مهدی نائینیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل آتش‌نشانی شهرداری جوادآباد با اطلاع از وقوع حادثه سقوط یک فرد داخل استخر ذخیره آب واقع در روستای خاوه بلافاصله به محل اعزام و نسبت به خارج کردن وی اقدام کردند.

وی گفت: این فرد برای نجات جان یک گوسفند سقوط کرده داخل استخر، وارد این سازه شده بود که به دلیل شیب اطراف استخر و نوع مصالح استفاده شده در احداث آن، امکان بیرون آمدن را پیدا نکرد و جان خود را از دست داد.

پیکر این چوپان با همکاری نیروهای آتش‌نشانی ورامین و جوادآباد از کف استخر خارج شده و تحویل نیروی انتظامی گردید.

وی گفت: استخرهای دو منظوره ، سازه‌هایی هستند که به منظور اجرای شیوه های نوین آبیاری از آن استفاده می شود که علاوه بر محل ذخیره آب، از آن برای پرورش ماهی نیز استفاده می شود.

نائینیان تصریح کرد: نوع سازه، استفاده از ورق‌های پلاستیکی موسوم به ژئوممبران و شیوه ساخت استخرهای آبیاری به گونه‌ای است که خارج شدن از آن بدون کمک گرفتن از افراد غیر ممکن است و سقوط فرد داخل آن با خطر غرق‌شدگی همراه می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام افرادی که اقدام به احداث استخر برای آبیاری تحت فشار می‌کنند باید با مراجعه به جهاد کشاورزی ، مجوز فنس کشی دریافت کرده و برای وردی استخر درب قفل دار تعبیه کرده و داخل آب حتما طناب‌های متصل به دیواره نصب کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha