۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84705793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای انگلیس : اوکراین مناطق شمالی را پس گرفت

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 84705793
ادعای انگلیس : اوکراین مناطق شمالی را پس گرفت
پلیس ملی اوکراین در خیابان های شهر شمالی چرنیهیف ۲۰ مارس (۲۹ اسفند ۱۴۰۰)

تهران- ایرنا- انگلیس پس از تصمیم روسیه برای عقب نشینی از مناطق شمالی در اوکراین، مدعی شد که نیروهای اوکراینی کنترل این مناطق را بازپس گرفتند.

وزارت دفاع انگلیس امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اوکراینی مناطق مهم در شمال اوکراین را پس گرفتند.

براساس این بیانیه، درگیری‌های سطح پایین احتمالا در برخی از بخش‌های مناطق تازه بازپس‌گرفته شده ادامه خواهد داشت، اما در طول این هفته با عقب‌نشینی بقیه نیروهای روسی به میزان قابل توجهی این درگیری ها کاهش می‌یابند.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: بسیاری از واحدهای روسیه که از شمال اوکراین عقب نشینی می کنند، قبل از استقرار مجدد برای عملیات در شرق اوکراین، نیاز به تجهیز و نوسازی قابل توجهی دارند.

ران کلین رییس کارکنان کاخ سفید ضمن اعلام اینکه هنوز زمان زیادی تا پایان جنگ در اوکراین باقی مانده، ادعا کرد: فکر می کنم اوکراینی ها در حال پیروزی در اطراف کی یف و در بخش شمالی کشور هستند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلان کرد که فاز اول عملیات نظامی در اوکراین پایان یافته و از این پس مسکو بیشترین تمرکز را بر روی آزادی منطقه دونباس در شرق اوکراین گذاشته است.

به گفته چندین مقام آمریکایی آگاه، روسیه راهبرد جنگ در اوکراین را تغییر داده و بر کنترل منطقه دونباس و سایر مناطق در شرق اوکراین تا اوایل ماه مه متمرکز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha