اعزام و پذیرش هوایی گردشگران نوروزی در قشم افزایش ۱۱۰ درصدی داشت

قشم- ایرنا- عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: اعزام و پذیرش هوایی ۵۸ هزار و ۴۲۶ گردشگران نوروزی با پروازهای داخلی و خارجی در مسیر این فرودگاه به جزیره قشم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۱۰.۰۵ درصدی داشت.

غلامرضا دهقانی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با ارائه آمار مقایسه ای تغییرات پرواز و مسافران ایام عید از ۲۵ اسفند تا پانزدهم فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته فرودگاه بین المللی قشم، افزود: در مدت یاشده با اعزام و پذیرش ۵۶ هزار و ۱۶۶ مسافر ۱۰۹.۴۰ درصد در پروازهای داخلی و با ۲ هزار و ۲۶۰ مسافر خارجی ۱۲۷.۵۹ درصد در پروازهای خارجی ۱۱۰.۰۵ درصد تغییرات در جمع مسافر به فرودگاه قشم ثبت و گزارش شده است.

وی با ارائه آمار مقایسه ای این تغییرات در مدت یاد شده در مقابل سال گذشته، گفت: نوروز ۱۴۰۰، با اعزام و پذیرش ۲۶ هزار و ۸۲۲ مسافر و ۷۵.۰۰ درصد تغییرات پرواز شمار انجام پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی قشم به ۲۸۸ مورد رسیده بود که امسال با ۵۶ هزار و ۱۶۶ مسافر این تغییرات نسبت به مدت مشابه با ۱۰۹.۴۰ درصد افزایش به ۵۰۴ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در بخش پروازهای خارجی هم با توجه به اینکه در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، تنها دوازده پرواز خارجی و ۱۰۰.۰۰ درصد تغییرات پرواز داشتیم، امسال آمار تغییرات مسافر در مسیر خارجی فرودگاه قشم با افزایش ۱۲۷.۵۹ درصدی به ۲۴ پرواز رسیده است.

دهقانی زاده اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۰) تنها ۳۰۰ پرواز (۲۸۸ پرواز داخلی و دوازده پرواز خارجی) در فرودگاه قشم ثبت شده بود که امسال در مدت مشابه، شمار پروازها (۵۰۴ پرواز داخلی و ۲۴ پرواز خارجی) به ۵۲۸ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۵۰۴ سورتی پرواز داخلی و ۲۴ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که در مجموع ۵۸ هزار و ۴۲۶ نفر در مسیرهای داخلی و خارجی قشم تردد کردند.

فرودگاه بین المللی قشم مجهز به باند چهار هزار و ۲۰۰ متری، در حال احداث ساختمان برج مراقبت پرواز جدید، ترمینال های مسافری، ساختمان آتش نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، ایجاد تاسیسات سوخت رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین گیری خودرو از جمله فرودگاه های مجهز کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می شود و برقرار است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاههای بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره زیبای قشم در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی بود.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن کردند.

 استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha