اعتبار سفر رییس جمهور برای طرح آبرسانی به بیرجند اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی برای طرح‌های تامین آب شهر بیرجند مصوب شده و اختصاص یافته است.

سعید سروری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور ۵۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار برای شرکت آب منطقه‌ای مصوب شده که تاکنون ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح آبرسانی از دشت مختاران برای تامین کسری آب شرب شهر بیرجند به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه مهمترین و فعال‌ترین طرحی است که در دست اجراست و بیشترین حجم اعتبارات سفر استانی رییس جمهور در زمینه اجرای این طرح هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی از دشت مختاران به بیرجند ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این طرح به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: حفر ۶ حلقه چاه، هشت کیلومتر خطوط جمع‌آوری و احداث مخزن هزار مترمکعبی از اقدامات انجام شده در این طرح است.

سروری افزود: خط جمع‌آوری از نوع فایبرگلاس با اقطار ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر و به طول ۱۰ کیلومتر، خط انتقال به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر شامل لوله چدن داکتیل و فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر و یک عدد مخزن جمع‌آوری به حجم هزار مترمربع در مجموع مشخصات فنی طرح است.

رییس جمهور صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رییس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۵ اسفند سال گذشته در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: تاکنون از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به استان تخصیص داده شده است و تا پایان سال به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha