۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 84707324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل کمیسیون قضایی ویژه برای بررسی نقش آمریکا در تحولات اخیر پاکستان

تهران - ایرنا - «عمران خان» نخست وزیر پاکستان برای تشکیل یک کمیسیون قضایی قدرتمند دادخواستی را به دیوان عالی پاکستان ارائه کرده است تا در باره مفاد گزارش و نامه سفیر پاکستان در آمریکا از دیدارش با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی تحقیق کند.

به گزارش ایرنا از منابع خبری پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور دادخواستی را برای تشکیل یک کمیسیون بلندپایه قضایی برای تحقیق درمورد مفاد گزارش و نامه «اسد مجیدخان» سفیر وقت پاکستان در آمریکا از دیدارش با «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه این کشور در امور آسیای جنوبی و مرکزی به دیوان عالی پاکستان ارسال خواهد کرد.

این نامه در واقع یادداشتی است که توسط سفیر پاکستان در ایالات متحده ارسال شده و قرار است به دولت منتقل شود. بر اساس یکی از بندهای این نامه، در این دیدار گفته شده اگر رای عدم اعتماد به عمران‌خان موفقیت آمیز باشد، همه چیز بخشیده می شود و اینکه اگر عمران خان در قدرت بماند، اوضاع برای پاکستان دشوار خواهد شد.

به گفته برخی منابع آگاه، مشاوران عمران خان به زودی در این زمینه به دیوان عالی مراجعه خواهند کرد.

تشکیل کمیسیون قضایی ویژه برای بررسی نقش آمریکا در تحولات اخیر پاکستان

نخست وزیر همچنین از دیوان عالی پاکستان درخواست خواهد کرد در مورد توطئه بین المللی برای تغییر دولت در پاکستان، موج‌سواری و فضاسازی قبل از رای گیری در مورد طرح عدم اعتماد و موضوع قانونگذاران سرکش تحقیق کند.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوض نوشت که نهادهای امنیتی پاکستان به عمران‌خان اطلاع داده‌اند که هیچ توطئه ای برای سرنگونی دولت تحریک انصاف پیدا نکرده اند.

این مقام به رویترز گفت که سازمان های امنیتی به نتیجه‌ای مشابه با نخست وزیر نرسیده و دیدگاه خود را به او اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha