۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84708256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۴۴۰ بازدید از روند آموزش حضوری مدارس خراسان شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۴۰ بازدید از ۱۴ فروردین ماه تا کنون توسط تیم های ارزیاب از روند آموزش حضوری مدارس استان انجام شده است.

مهدی خطیب زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های ارزیاب که هر تیم از سه نفر تشکیل شده است روزانه از سه تا چهار مدرسه بازدید می کنند.

وی گفت: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

وی افزود:به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش آموزان، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیمای و افزایش مبتلایان در مدرسه ای مشاهده شود لازم است مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت ( کووید ۱۹ ایران من ) در اسرع وقت اقدام کنند و مراتب به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت زیرپوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نیاز است اولیا در هنگام حضور دانش آموزان در مدارس توصیه‌های لازم در زمینه رعایت توصیه‌های خودمراقبتی و همراه داشتن تجهیزات بهداشتی را به دانش آموزان داشته باشند تا در مدت زمان باقی مانده از سال تحصیلی جاری عقب ماندگی‌های درسی جبران شود.

خطیب زاده افزود: همچنین مدیران با تهیه ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی، شرایط را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم می کنند.

وی گفت: باتوجه به بازدید میدانی که از مدارس استان انجام شده است  ۹۵ درصد از دانش آموزان در هفته نخست بازگشایی مدارس، از آموزش حضوری استقبال کردند.

خطیب زاده در ادامه گفت: مربیانی که دارای علائم کرونا و یا مبتلا به کرونا باشند، آموزش دانش آموزان آن کلاس به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین دانش آموزانی می‌توانند از آموزش غیر حضوری بهره‌مند شوند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا علائم ابتلا به کرونا باشند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha