۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84709005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا روز یکشنبه غبارآلود است

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 84709005
هوای کردستان تا روز یکشنبه غبارآلود است

سنندج- ایرنا- کارشاس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل شکل گیری پدیده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال بخشی از آن به کشورمان، وضعیت هوای استان تا روز یکشنبه غبارآلود است و دید افقی و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز پنجشنبه شاهد ورود پدیده گرد و غبار از کشورهای عراق و سوریه به استان بودیم که این وضعیت با شدت کمتر تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: وضعیت هوای استان از امشب تا اوایل فردا شب ناپایدار است و در این مدت در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها آب گرفتگی معابر و ایجاد رواناب‌های شدید موقت و نقطه‌ای به خصوص در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: برای امروز و تا حدودی فردا سرعت وزش باد به ویژه در نیمه شرقی و ارتفاعات استان شدید و در محدوده هشدار است که امکان وارد شدن خسارت به سازه‌های کم استحکام وجود دارد اما از روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده هوای استان پایدار خواهد بود.

براساس اعلام روز جمعه اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان؛ کیفیت هوای شهرهای سنندج، سقز و مریوان در وضعیت خطرناک و شهرهای بانه، کامیاران، دیواندره و بیجار نیز در شرایط ناسالم قرار دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha