کاهش موارد ابتلا به کرونا و رفع محدودیت‌ها در کره جنوبی

تهران- ایرنا - کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و ثابت ماندن آمار امروز جمعه بر روی ۲۰۰ هزار نفر برای چهارمین روز متوالی در کره‌جنوبی، می تواند منجر به رفع محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی در این کشور شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی اعلام کرد ۲۰۵ هزار و ۳۳۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا که شامل ۳۱ نفر از خارج از این کشور است، آمار کلی را به ۱۴ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۹۴ نفر رساند. 

مرکز بهداشت عمومی این کشور نیز  امروز از مرگ ۳۷۳ نفر خبر داد که از موارد مرگ در روزهای پنجشنبه و چهارشنبه که به ترتیب ۳۴۸ و ۳۷۱ نفر گزارش شده بیشتر بوده است. بدین ترتیب آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس به صورت کلی به ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر رسید. 

با این وجود تعداد بیمارانی که در شرایط بحرانی به سر می برند هزار و ۹۳ نفر گزارش شده که با کاهش ۲۳ نفری از روز گذشته همراه بوده است. 

بدین ترتیب از آنجا که شمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به کاهش است، کره جنوبی اعلام کرد  اگر تا پایان هفته آینده شرایط به همین صورت باقی بماند رفع  قوانین فاصله گذاری اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد و به مردم مجوز حضور بدون ماسک در مکان های رو باز را می دهد .

از روز دوشنبه قوانین فاصله گذاری اجتماعی به شکل سراسری در کشور آسانتر شد تا به کسب و کارهای کوچک که از همه گیری ویروس کرونا خسارت دیدند کمک شود. محدودیت تجمعات خصوصی از ۸ نفر به ۱۰ نفر رسیده و ساعت کاری رستوران‌ها و کافه‌ها با افزایش یک ساعت به نیمه شب رسیده است. 

«کیم بو کیوم» نخست وزیر کره جنوبی امروز گفت دولت در حال نهایی کردن تصمیم درباره طبقه بندی "سطح بیماری عفونی کووید ۱۹" است، در حالی که موارد ابتلا به این بیماری به وضوح در حال کاهش یافتن است.

ویروس کرونا اخیرا به عنوان "بیماری عفونی سطح ۱ " بالاترین سطح از ۴ سطح طبقه‌بندی شده بیماری‌های عفونی در دسته ‌بندی مشابه با بیماری‌هایی نظیر ویروس ابولا و سندرم تنفسی خاورمیانه قرار گرفته است. 

هنوز مقام‌های بهداشتی نگران مرگ و میر و بیمارهای شرایط بحرانی می باشند. اواخر سال گذشته در میان افراد مسن با کمتر شدن تاثیر دُز دوم واکسن در بدن‌هایشان موارد مرگ و میر و بیماری شدید و وخیم دوباره افزایش یافت. 

در پایان این گزارش آمده است، تعداد افرادی که به طور کامل در این کشور واکسینه شدند تا نیمه شب پنجشنبه ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی ۸۶.۷ درصد از جمعیت ۵۲ میلیونی کره جنوبی  گزارش شده است. این در حالی است که ۶۴.۱ درصد نیز دُز تقویتی واکسن را دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha