۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبر: 84709202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا گستره آموزش هنرآموز کردستانی را جهانی کرد

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبر: 84709202
کرونا گستره آموزش هنرآموز کردستانی را جهانی کرد

سنندج- ایرنا- در حالی که شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته، بسیاری از آموزش‌ها را با وقفه و مشکل روبرو کرده است یک هنرآموز کردستانی با بهره گیری از آموزش به روش آنلاین، گستره آموزش خود را جهانی کرد.

به گزارش ایرنا پس از شیوع کرونا بسیاری از آموزشگاه‌ها تعطیل شد و اثر منفی بر آموزش گذاشت هرچند در حوزه مدارس این مشکل به دلیل بهره‌گیری از برنامه شاد به شکلی حل شد اما آموزشگاه‌های خصوصی که به آموزش های مختلف از جمله هنری یا زبان می‌پرداختند مدت زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کردند و آموزش آنها با وقفه روبرو شده بود.

در این بین یک آموزشگاه نقاشی در سنندج با مدیریت «نگین وکیلی» به فکر آموزش‌های آنلاین افتاد،  این آموزش‌ها اما به شهر سنندج محدود نشد و گستره‌ای جهانی پیدا کرد.

وکیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا آموزشگاه را بنا بە شرایط حاکم تعطیل کردم بە همین خاطر تصمیم گرفتم نوع آموزش را آنلاین تغییر دهم.

وی افزود: کلاس‌های آنلاین از لحاظ زمان بندی و صرف انرژی کمی دشوارتر از کلاس‌های حضوری است اما چون مکان را حذف کردم تجربە جالبی بود و به این شیوه توانستم با شهرهای دیگر کشور ارتباط برقرار کنم و هنر جوهایی از شهرهای تهران، اهواز، بندر عباس، تبریز، خراسان شمالی، سقز، مریوان، پاوە و مشهد داشتە باشم.

این هنرآموز ادامه داد: از لحاظ بصری تبادل فکری و خلاقیت فکری جدید و گستردە تری را با هنرجویان تجربە کردم.

کرونا گستره آموزش هنرآموز کردستانی را جهانی کرد


وکیلی اضافه کرد: بعد از کلاس‌های کشوری، هنرجویان ایرانی ساکن کشورهای دیگر و برخی از هنرجویان کردستان عراق بە بندە مراجعە کردند و هنرجویانی از کشورهایی چون سوئد، ژاپن، آلمان و اتریش داشتم.

وی گفت: این دوران آموزش برایم بسیار تازە، جذاب و خلاق بود چون نوع نگرش کودکان و خلاقیتشان در مقایسه با کودکان و نوجوانان ایرانی بسیار متفاوت بود.

وکیلی تاکید کرد: گاهی از نظم و چینش و تقسیم زمان بندی و اهمیت آنها بە کلاس نقاشی و پرسش و پاسخ هایی کە سر کلاس داشتند می‌آموختم کە چقدر زمان مهم و تاثیر گذار است و حضور رنگ های شاد چقدر نقش کلیدی در ایجاد ارتباط بین کودکان سرزمینی دیگر با جغرافیایی دیگر ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: در هر صورت من تهدید کرونا را فرصت دانستم و با کودکان کشورهای اسکاندیناوی آشنا شدم و بە بعضی از آنها اموزش دادم.

این هنرآموز گفت: والدین و مربیان کودک کشور سوئد نوع نقاشی های کودکان بعد از آموزش من را زیبا دانستند و از مجموعە نقاشی های کودکان با مدیریت والدین تحت عنوان سرپرستی و آموزش بندە، نمایشگاهی در سوئد برگزار کردند.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه که در شهر استکهلم برگزار شد ۴۰ اثر از سە کودک سوئدی در قطع A۳ با تکنیک پاستل روغنی، مداد رنگی و کلاژ اجرا شد و چون همیشە زندگی در تمام شرایط در جریان است نام نمایشگاە را ژیان (زندگی به کُردی) گذاشتیم.

هوگو نیستانی، الیس  اتروشی و فلیسیا اتروشی سه کودک هنرجویی هستند که نمایشگاه آنها در استکهلم برپا شد.

کرونا گستره آموزش هنرآموز کردستانی را جهانی کرد

وکیلی تاکید کرد: چون آموزش آنلاین، مکان رو حذف کردە است فقط شیوه آموزش و ارتباط فکری مربی است کە کودکان هنرجو رو راغب می‌کند در کلاس های آنلاین حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در روش آنلاین باید بیشتر به هنرجویان توضیح داد اظهار داشت: این روش تازە ای بود کە نوع آموزش بە صورت زنده و تصویری اجرا می‌شد و من نوع کشیدن و رنگ آمیزی کودکان را با دقت بررسی می‌کردم.

نگین وکیلی کارشناس رشتە گرافیک و مدیریت امور فرهنگی است و حدود ۲۰ سال است که آموزش نقاشی و تصویرسازی می‌دهد.

او تا کنون در چند کشور انگلیس، سوئد و برزیل نمایشگاە نقاشی کودکان برگزار کرده است و تصویرساز چندین کتاب شاعران و نویسندگان مطرح داخل و خارج از کشور هم بوده است.

وکیلی همچنین داور چندین جشنوارە نقاشی کودکان ونوجوانان بوده و مدیر مسوول آموزشگاە هنرهای تجسمی در سنندج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha