وحدت امت اسلامی با اقدام های تکفیری و تروریستی از بین نمی رود

بندرعباس- ایرنا- امامان جمعه شیعه و اهل سنت هرمزگان ضمن محکوم کردن حادثه دلخراش ترور سه روحانی جهادی در حرم مطهر رضوی بیان داشتند: وحدت و اتحاد امت اسلامی با اقدام های تکفیری و تروریستی از بین نمی رود.

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهارداشتند: بی تردید این گونه حرکات مذبوحانه وبی شرمانه نتیجه ناامیدی جریان تکفیری از ایجاد  اختلاف و در راستای ایجاد تفرقه و تشتت در میان علمای امت اسلامی می باشد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: ملت ایران ماهیت دشمنان را شناخته است و بدخواهان دیگر نمی توانند با اختلافات مذهبی تفرقه افکنی کنند.
حجت الاسلام  والسملمین محمد عبادی زاده در خطبه های نمازجمعه بندرعباس افزود: حادثه اخیر مشهد نیز کار تکفیری های خبیث بود که موجب رسوایی بیشتر آنها شد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تلاش مومنان در این ماه باید جهاد با دشمن درون و برون باشد و با خودسازی به سمت قرب الهی گام بردارند.
خطیب جمعه بندرعباس به نمازگزاران روزه دار توصیه کرد :مناسک سحری را  بطورحتم به جا آورند و در این زمان حتی اگر شده برای مدتی کوتاه، بیدار شوند و با خواندن نماز فیض الهی ببرند.
عبادی زاده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: باید کرسی‌های تلاوت قرآن  در جامعه گسترش یابد  و همان طور که مردم پای منبرها می‌نشینند، پای قرائت قرآن بنشینند.
 امام جمعه بندرعباس از قاریان قرآن به عنوان هنرمندان قدسی نام برد که باید از ظرفیت آنها بیشتر بهره گرفته شود و نهادها نیز  مطالبه رهبر انقلاب برای داشتن حداقل ۱۰میلیون نفر قاری قرآن در کشور را جدی گرفته و امکانات خود را در این راستا به کار بگیرند.
حادثه دلخراش ترور سه روحانی دل ها و جان های امت اسلامی را جریحه دار کرد
امام جمعه جزیره کیش گفت: حادثه دلخراش ترور سه روحانی جهادی و انقلابی در حریم قدس رضوی باعق جریحه دل ها و جان های امت اسلامی اظهار داشت:حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به  این اتفاق را می توان از ابعاد مختلفی مانند اشخاص مورد هدف، محل حادثه، عاملان، اهداف و پیامدهای آن مورد تحلیل قرار داد.
وی بیان داشت: گروه های تکفیری با برنامه ریزی حوادث ترور سه تن از روحانیون جهادی و انقلابی در مشهد مقدس وحدت و آرمان های امت اسلام را نشانه رفته اند. 
امام جمعه کیش اضافه کرد: قربانیان این حادثه سه روحانی انقلابی و جهادی در حاشیه شهر مشهد مقدس بودند که همانند هزاران جوان انقلابی دیگر بعد از جنگ تحمیلی با جهادگری خود چراغ جهاد و مبارزه را زنده نگه داشته بودند و در این اتفاق مورد حمله یکی از عناصر گروه های تکفیری قرار گرفتند.
وی با محکوم کردن این اقدام تکفیری افزود: عامل ظاهری این اتفاق یک جوان تکفیری است اما پشت پرده آن گروه هایی هستند که با اقدام های مشابه در نقاط مختلف جهان، وحدت امت اسلامی و همچنین ایجاد کدورت بین ۲ کشور اسلامی را دنبال می کنند.
وی با اشاره به اینکه حریم قدسی ائمه اطهار (ع)همواره مورد احترام تمام امت اسلامی و حتی برخی ادیان الهی است یادآور شد: گروه های تکفیری و صهیونیستی با انجام این حادثه تلخ در مشهد مقدس به مکانی اهانت کرده اند که مورد تقدس بسیاری از افراد است
حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: اما با توجه اینکه این حادثه در ماه مبارک رمضان صورت گرفته می توان گفت که به حاشیه کشاندن مساله فلسطین، روز جهانی قدس و محور مقاومت مهترین هدف پیشت پرده این ماجرا بوده  که بدون شک با اگاهی و بصیرت امت اسلامی این دسیسه نقش بر آب خواهد شد.
اقدام تروریستی در حرم رضوی، وارد کردن به وحدت امت اسلامی از سوی دشمنان است
امام جمعه اهل سنت جزیره کیش گفت: وحدت امت اسلامی همواره یکی از نقاط قوت پایداری این دین است که با اقدام های تکفیری و تروریستی از بین نمی رود.
 شیخ یعقوب شمس در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت جزیره کیش با اشاره به اقدام تروریستی و تکفیری مشهد مقدس اظهار داشت: این اقدام برای خدشه وارد کردن به وحدت امت اسلامی از سوی دشمنان برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی با هیچ کدام از اقدام های تکفیری نه تنها از بین نمی رود بلکه با هوشیاری مردم مسلمان جهان تقویت می شود و جامعه اهل سنت با محکوم کردن این اقدام تکفیری و تروریستی خواستار برخورد با عوامل این اقدام هستند.
امام جمعه کیش همچنین با اشاره به اقدامات انجام یافته از سوی ستاد نوروزی جزیره کیش از جمله شرکت عمران، آب خدمات و فرماندهی انتظامی جزیره در ارایه خدمات به مسافران اظهار داشت: با وجود همه مشکلات خدمات انجام یافته در این مدت نمره قابل قبولی دارد.
اساس امنیتی ما عین آرمان جمهوری اسلامی مساله انقلاب است
امام جمعه قشم با بیان اینکه دشمنان بدانند که ما راهبردی امنیتی کشور را با برجام تنظیم نکرده ایم که منتظر ورود و خروج آمریکایی ها باشیم، گفت: اساس امنیتی ما عین آرمان جمهوری اسلامی مساله انقلاب است و حتی مساله این دولت و آن دولت نیست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد،  با دعوت مردم به تقوای الهی و دوستی با خدا سفارش کرد و افزود: یکی از افتخارات ما این است که در زمره شیعیان قرار داریم، این وصف و صفت مرتبه کمی نیست و یا بهتر بگوییم بالاترین وصف است. اینکه پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(سلام الله علیهم اجمعین) در مکتب اسلام بالاترین افتخار است.
وی با اشاره به اینکه بنا داریم چند جلسه ای را به شرط حیات در باب مذهب شیعه صحبت کنیم، گفت: به نظر می رسد که این بحث یکی راه خوبی برای خودشناسی عقیدتی است.
امام جمعه قشم اضافه کرد: آنطوری که در روایات به آن پرداخته شده است، خصایص بالا و والای برای شیعه ذکر شده است: ارزیابی کنیم خودمان را خیلی از ویژگی هاست که من امروز بنا دارم یکی از ویژگی اجتماعی و یکی از ویژگی شیعه را بیان کنم.
حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه اینقدر بدانید که مقام شیعه آنقدر بالا و دارای ارزش و اهمیت است که امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب(ع) فرمودند: من پیش پیامبر(ص) رفتم و از حسد ورزی مردم نسبت به خودم شکایت کردم، رسول خدا(ص) فرمودند، یا علی، نخستین چهارمین نفری که وارد بهشت می شوند، من هستم و تو علی و حسین و حسین(ع) و پشت سر ما ذریه ما وارد بهشت می شوند و پشت سر ذریه ما شعییان ما از راست و چپ وارد بهشت می شوند. این دور نمایی از مسئله شیعه و فضل شیعیان است.
وی در ادامه توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران حضور آمریکاییها، انگلیس ها و عوامل رژیم جعلی صهینونیستی را در منطقه بر نمی تابد و همه سعی و تلاش ما این است که آنها را از این منطقه بیرون کنیم و حتی اگر لازم بود خلیج فارس را گور آنها قرار دهیم که از این کار هیچ ابایی نداریم.
امام جمعه قشم افزود: حالا این بر نتافتن ما از حضور آنها چه برجامی باشد یا نباشد این ها باید از اینجا بروند.
 وی ادامه داد: مگر ما پیش از برجام قاطعانه با متجاوزان انگلیس برخورد نکردیم، مگر ما قبل از برجام پهباد متجاوز آمریکایی را سرنگون نکردیم، آنها این خیال را دارند که با برجام جمهوری اسلامی ایران را کنترل کند، اما راه ما راه حق است و شمای باطل نمی توانید ما را کنترل کنید؛ گاهی یک مقدار حرکت ما را کنُد می کنید اما بیشتر از این نمی توانید ما را متوقف کنید.

مهمترین هدف دشمن در ترور اخیر ازبین بردن وحدت اسلامی است

امام جمعه میناب گفت: مهمترین هدف دشمن در ترورهای اخیر، از بین بردن وحدت اسلامی است لذا این وظیفه ماست که مراقب ترفند دشمنان باشیم.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی، ضمن محکوم کردن ترور ۲شهید روحانی درحرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: لازم است تا کسانی که پشت صحنه این ترور حضور دارند کاملا شناسایی شوند و به جزای اعمال خود برسند.

خطیب جمعه میناب به سالروز قطع رابطه کشورمان با آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا، شیطان بزرگ است و دنبال شیطنت و دشمنی با ملت و مظلومان جهان است و این مسیر را نیز ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha