۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84709927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جسد معلم زنجانی به درخواست وی برای تشریح به دانشگاه پزشکی اهدا شد

زنجان - ایرنا - مسؤول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: برای نخستین بار در این استان پیکر جعفر اشتری، معلم بازنشسته زنجانی در راستای ترویج علم و تشریح به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اهدا شده است.

شهریار اماموردی روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم اشتری در قید حیات با نوشتن دست خطی زمینه اهدا پیکر خود را برای کمک به ارتقای سطح علمی و تجربی دانشجویان پزشکی جهت تشریح اهدا کرده است.  

وی اضافه کرد: این مرحوم برای اطمینان از اجرای وصیت‌نامه خود سال ۹۵ با حضور در دفترخانه اسناد رسمی وصیت خود را محضری کرده بود.

اماموردی افزو : اهدای جسد باید با رضایت خانواده و امضای محضری انجام شود، کما اینکه بعد از مرگ فرد باز هم باید رضایت خانواده حاصل شود.

وی اظهار داشت: اهدای پیکر در کشورمان بسیار کم و به ندرت انجام می‌شود و بطور معمول پیکرهایی که تشریح می‌شود، وارداتی است و برای نخستین بار این اقدام در زنجان انجام می گیرد.

اماموردی با بیان اینکه مرحوم اشتری از چند سال قبل پیگیر اهدای جسد خود بود، افزود: وی چند بار با من تماس و در این زمینه راهنمایی خواسته بود.

مسؤول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه وجود جسد کمک بزرگی در راستای آموزش است خاطرنشان کرد: اهدای پیکر برای تشریح در دانشکده‌های پزشکی اقدام قابل تقدیری است که می‌تواند کمک کننده باشد.

به گزارش ایرنا، مرحوم جعفر اشتری، بازنشسته آموزش و پرورش متولد ۱۳۱۶ و در بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۷۵ در دبیرستان‌های زنجان تدریس می‌کرده  و آرزو داشته بعد از مرگ نیز خدمت انسانی آموزش توسط وی ادامه داشته باشد و با رضایت کامل جسد خود را اهدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha