۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84710409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان سمنان معرفی می‌شود

سمنان- ایرنا- رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به معرفی چهره برتر هنر این استان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: چهره سال هنر انقلاب در استان سمنان در ویژه برنامه معرفی و تجلیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد اصغرزاده روز شنبه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی درسالن جلسات حوزه هنری سمنان با اشاره به رصد فعالیت‌های هنرمندان این استان بیان کرد: انتخاب چهره برترانقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اعلامی از سوی حوزه هنری کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: آثار هنرمندان استان بر اساس معیارهای اعلامی انجام شد و در نهایت سه هنرمند انتخاب شدند.

اصغرزاده افزود: چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان سمنان از میان این سه هنرمند انتخاب شد.

تخفیف ۲۵ درصدی کتاب‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب

۲۵ درصد تخفیف کتاب فروشی‌های سوره مهر در روز پنجشنبه از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است که اصغرزاده از آن خبر داد.

وی ادامه داد: ۳۰ سردیس و ۳۰ پوستر با محتوا و مبتنی بر دست‌نوشته‌های شهید آوینی از سوی حوزه هنری کشور برای کلیه استان‌ها ارسال شد که در این هفته به نمایش درخواهد آمد.

ادبیات افغانستان در سمنان صاحب خانه می‌شود

رئیس حوزه هنری استان سمنان درباره دیگر برنامه‌های هشتمین دوره این رویداد گفت: افتتاح خانه ادبیات افغانستان در سمنان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته مذکور است.

وی بیان کرد که خانه ادبیات افغانستان، نهاد مستقل ادبی، فرهنگی و هنری است که گروهی از جوانان اهل ادب، هنر و فرهنگ مهاجر افغانستانی آن را در ۱۶ سرطان (تیر) ۱۳۸۲ خورشیدی در تهران بنیان نهادند. 

وی افزود: هدف خانه ادبیات افغانستان، پاس‌داری از ادب، فرهنگ و هنر سرزمین باستانی افغانستان و افزایش پیوندهای فرهنگی میان ملت‌های پارسی‌زبان افغانستان، ایران و تاجیکستان است.

رونمایی از چهار عنوان کتاب در هفته هنر انقلاب

اصغرزاده برگزاری جشنواره تا مهر و تجلیل از برترین های آن، برپایی دو نمایشگاه هنر و انقلاب و نیز حمایت از کالای ایرانی، و رونمایی از آلبوم «فردای روشن» اثری از مهاجران افغان در سمنان، رونمایی از سه آلبوم موسیقی و نیز برگزاری دوره تاریخ شناسی به صورت کارگاه محصول محور را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان توسعه و گسترش فعالیت های هنری در نقاط مختلف استان سمنان، محوریت دادن به تاریخ شفاهی و فعالیت در این عرصه در زمینه های مختلف را نیز از محورهای فعالیتی حوزه هنری در سال ۱۴۰۱ بیان کرد.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

بیستم فروردین آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است و تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha