بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۴۳ میلی‌متر کاهش یافته است

ارومیه - ایرنا - رییس بخش تحقیقات اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مجموع بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال با کاهش ۴۳ میلی‌متری به ۱۰۱.۴ میلی‌متر رسیده است.

آزاد توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی در استان از اول مهرماه ۱۴۰۰ (آغاز سال آبی جاری) تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ حدود ۱۹۶ میلی‌متر ثبت شده است که نسبت به بلند مدت ۱۳ درصد کاهش و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳.۸ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی ثبت شده از شهرستان سردشت با ۵۵۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارش از شهرستان شوط با ۸۲ میلی‌متر در سال آبی جاری گزارش شده است.

رییس بخش تحقیقات اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: میزان بارندگی ها در ارومیه نیز ۱۴۶ میلی‌متر ثبت شده که نسبت بلند مدت کاهش ۹۲ میلی‌متری و نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش ۵۵.۲ میلی‌متری دارد.

توحیدی با بیان اینکه در اردیبهشت و خرداد امسال امکان کاهش بارش‌ها وجود دارد اضافه کرد: کاهش ۳۰ درصدی برای جنوب استان در سالجاری پیش بینی می‌شود که این پیش بینی کاهش برای شمال استان بیشتر است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه به طور متوسط ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر در آن ثبت می‌شود شهرستان سردشت با ۹۰۰ تا یکهزار میلی‌متر پر باران ترین شهر این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha