۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84711173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا در خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا امروز (یکشنبه) در استانداری تشکیل و تصمیمات لازم برای مدیریت وضعیت کنونی گرفته شد.

رضا شکاریان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت تداوم کاهش کیفیت هوا و افزایش میزان ریزگردها در آسمان استان و رسیدن به مرحله خطرناک و بحرانی، برای تعطیلی واحدهای سنگ شکن تصمیم گیری می شود، همچنین باید فعالیت صنایع محدود شود.

وی افزود: برای کمک به مدیریت مشکل کاهش کیفیت هوا باید تردد کامیون ها در شهر محدود و مدیریت شود و در صورت نیاز برای تعطیلی مدارس هم تصمیم گیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: این وضعیت در نشست کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان مطرح و بررسی می شود.

هوای بجنورد برای تمام گروه ها ناسالم شد

شکاریان گفت: امروز میانگین شاخص سنجش آلودگی هوا در بجنورد به بیش از ۱۹۰ رسید که کیفیت هوا را در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار داد.

وی افزود: جولان ریزگردها در آسمان خراسان شمالی امروز افزایش یافته است، البته منشا این ریزگردها که از روزهای گذشته این استان را تحت تاثیر قرار داده از غرب کشور است.

شکاریان گفت: گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: این افراد در شرایط ناسالم بودن هوا از حضور و فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم گفت: گرد و غبار هوای غرب کشور که از عراق به ایران نفوذ کرده، شهرستان های مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش کیفیت هوا شده است.

حسین هراتی اظهار داشت: بر اساس اعلام مدیران شهرستان ها با افزایش ریزگردها در آسمان، کیفیت هوا در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان و سایر شهرستان ها کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا هوای بجنورد در سه روز پیاپی در چرخه ناسالم قرار دارد، بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی در روز جمعه ۱۰۶ و دیروز ۱۳۶ بود که ناسالم برای گروه های حساس گزارش شد و امروز این شاخص بیش از ۱۹۰ است که ناسالم برای تمام گروه ها است.

روز جمعه هوای مرکز استان در ساعاتی برای تمامی گروه ها در وضعیت ناسالم قرار گرفت اما به طور میانگین برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار این اداره کل مستقر است.

هواشناسی خراسان شمالی تا اواسط هفته جاری جوی ناپایدار برای استان پیش بینی کرده است. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha