در ابتدا با این توضیح که هلدینگ چیست پیش میرویم. هلدینگ یا شرکت نگهدارنده (Holding) به شرکت بزرگی گفته میشود که با واسطه یا بدون واسطه دارای چندین زیرمجموعه میباشد که عملکرد هرکدام از زیرمجموعهها جداگانه است اما مدیریت کلی زیر مجموعهها با هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر میباشد.
به عنوان مثال اسنپ فود یکی از شرکتهای زیرمجموعه اسنپ است که خدمات متفاوت و مستقلی ارائه میدهد اما مدیریت کلی آن با شرکت مادر یعنی اسنپ میباشد.
شرکتهای بزرگ دنیا به منظور کاهش ریسک سرمایهها و مالکیت و کنترل تعدادی شرکت دست به احداث هلدینگ میزنند.
تاسیس و مدیریت هلدینگ آن هم در زمینههای فروشگاه اینترنتی و خدمات آنلاین اصلا کار راحتی نیست و علاوه بر سرمایه اولیه به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. عواملی همچون دانش مدیریت، دانش بازاریابی و جذب مشتری، شناخت بازار نیاز و... میتواند عوامل تعیین کننده ای در موفقیت یت عدم موفقیت هر کسب و کاری باشد.
هلدینگ اسنپ، از تاکسی یاب تا انواع خدمات آنلاین و حضوری
همانگونه که حتما اطلاع دارید اسنپ کار خود را به عنوان اولین تاکسی تلفنی ایران شروع کرد. تاریخ تاسیس این شرکت به سال ۱۳۹۳ برمیگردد و مالکیت آن متعلق به گروه اینترنت ایران میباشد.
بعد از آغاز به کار نرمافزار درخواست تاکسی اینترنتی اسنپ (تاکسی یاب)، این شرکت از طرق کمپینهای مختلف تبلیغاتی و ارائه انواع کد تخفیف به مخاطبان خود و همچنین ارائه پلنهای مختلف درآمدزایی برای رانندگان توانست طی مدت زمان کوتاهی تمام نظرها را به خود جلب کند و به میزان قابل توجهی کاربر و راننده برسد. به گزارش اسنپ در سال ۱۳۹۹، هماکنون بیش از ۴۱ میلیون کاربر در کشور از سوپر اپ اسنپ استفاده میکنند. همچنین بیش از ۲ میلیون راننده نیز در ناوگان حمل و نقل اسنپ ثبت نام کردهاند.
اسنپ در سال ۱۳۹۵ با خرید استارتاپ زودفود دست به گسترش شرکت خود زد و اسنپ فود را تاسیس کرد. از آن تاریخ تاکنون تعداد خدمات اسنپ به بیش از ۲۰ مورد رسیده است. یکی از هوشمندانهترین راههای آشنا کردن مخاطبان با سرویسهای جدید ارائه تخفیف میباشد که اسنپ به خوبی از آن استفاده میکند. در ابتدا این شرکت با ارائه کد تخفیف اسنپ، امکان سفر با هزینه کمتر را برای کاربران خود فراهم میکرد. اگرچه این تخفیفها تاکنون ادامه دارد اما اسنپ برای خدمات جدید خود نیز از این موضوع استفاده کرده است و علاوه بر کمپینهای تبلیغاتی خود به ارائه کد تخفیف بر روی سرویسهای جدید نیز میپردازد.
دیجیکالا، فروشگاه اینترنتی یا یک هلدینگ با پانزده زیرمجموعه؟
در سال ۱۳۸۵ دو برادر به نامهای سعید و حمید محمدی اقدام به تاسیس یک وبسایت اینترنتی برای ارائه اطلاعات درست و فروش کالا به کاربران کردند که منجر به تاسیس شرکت دیجی کالا شد. این شرکت که در ابتدا با سرمایه ۲۰ میلیون تومانی این دو برادر تاسیس شد و در ابتدا پنج نیروی انسانی داشت توانست با رشد چشمگیری به دویست کارمند در سال ۱۳۹۲ برسد و همچنین شش سال پس از تاسیس، با جذب سرمایه گذارانی توانست وارد فاز بعدی کسب و کار خود شود تا آنجا که خود به یک هلدینگ و سرمایهگذار برای استارتاپهای آینده دار (مثل فیدیبو و کمدا) شود.
دیجی کالا از ابتدا یکی از شرکتهای پیشرو ایرانی در امر مارکتینگ و بازاریابی بودهاست به طوری که سهم عمده بازار کسب و کار خود را اشغال کرده است و رقابت با آن آسان نیست. دیجی کالا برای جذب مخاطب بیشتر و همچنین ایجاد وفاداری بین مخاطبان پیشین خود از کمپینهای تبلیغاتی متفاوتی استفاده میکند. اصلیترین هدف برگذاری این کمپینها بازاریابی محصولات مختلف یا آشنا کردن مخاطبان خود با خدمات دیجی کالا (مثل دیجی کالا جت) میباشد. همچنین ارائه انواع کدهای تخفیف دیجی کالا به بازخورد مثبت توسط مخاطبان کمک میکند. برای اطلاع از جدیدترین کدهای تخفیف دیجی کالا و سایر فروشگاههای اینترنتی و مراکز خدمات آنلاین میتوانید به سایت یا اپلیکیشن موپن مراجعه نمایید. همچنین با نصب افونه موپن روی مرورگر خود از کدهای تخفیف هر سایت مطلع شوید.
خدمات زیرمجموعه دیجی کالا شامل دیجی کالا جت (ارسال سریع کالاهای سوپرمارکتی دیجی کالا)، دیجی استایل (فروشگاه لباس آنلاین دیجی کالا)، فیدیبو (بزرگترین سامانه خرید کتاب الکترونیک، کتاب صوتی و مجله در ایران)، کمدا (شبکه اجتماعی برای خرید و فروش تعاملی)، دیجیپی (اپلیکیشن پرداخت موبایلی برای تراکنشهای هوشمندانه و سریع) و... میباشد.
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
نظر شما