۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84715004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش نرخ ابتلا به کرونا در جهان برای سومین هفته متوالی

تهران – ایرنا – نرخ ابتلا به کووید – ۱۹ در سراسر جهان برای سومین هفته متوالی از ۴ تا ۱۰ آوریل (۱۵ تا ۲۱ فروردین) کاهش یافته و افت ۲۴ درصدی را نسبت به هفته قبل از آن نشان داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای سازمان جهانی بهداشت، تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در این هفته نیز به روند کاهشی ادامه می دهد.

در شش منطقه تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۷ میلیون مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۲۲ هزار مرگ ناشی از آن گزارش شده، اگرچه همه این مناطق روند کاهشی در شمار موارد ابتلای جدید هفتگی و فوتی های جدید هفتگی را نشان می دهند.

تا ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین)، بیش از ۴۹۶ میلیون مورد تائید شده ابتلا به کووید – ۱۹ و بیش از ۶ میلیون مرگ ناشی از آن در سراسر جهان گزارش شده است.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا منشاء گرفته از اومیکرون را در بعضی از کشورهای جهان ثبت کرده است. این سازمان اعلام کرد که در حال ردیابی چند ده مورد از دو زیرسویه جدید اومیکرون ویروس کرونا است ولی هنوز در عفونی یا خطرناک بودن آنها تردید دارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است زیرسویه‌های جدید به دلیل جهش‌پذیری بالا به سختی در دسترس هستند و به خاطر همین مطالعه روی آنها دشوار شده است. این سازمان تاکید کرده که زیرسویه‌های جدید سرعت ابتلای بالاتری دارند ولی هنوز مطالعات میزان کشندگی آنها را تعیین نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha