استاندار البرز:  ساخت ۱۰۰ مدرسه در البرز باید با جدیت پیگیری شود

کرج- ایرنا- استاندار البرزگفت: ساخت ۱۰۰ مدرسه که یکی از مصوبات مهم سفر رییس جمهور به استان البرز است باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

« مجتبی عبداللهی » روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز که در سالن شهدای دولت برگزارشد، افزود: هماهنگی لازم با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تامین زمین مورد نیاز  ساخت این تعداد مدرسه در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای افق سه ساله استان ساخت ۲۰۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین در دستور کاری قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: در فاز اول این برنامه ۱۰۰ مدرسه در مناطق کم برخوردار ساخته می شود.

وی بیان داشت: البرز محروم ترین استان کشور در سرانه آموزشی است که حل آن نیاز به انرژی ، وقت گذاشتن و پیگیری مستمر دارد چون برای کاهش مشکلات زیرساخت های آموزشی دراین استان باید عملیاتی و اجرایی وارد عمل شویم.

عبداللهی با بیان اینکه البرز به ۵۵۰ مدرسه نیاز دارد، اضافه کرد: تعداد زیادی از مدارس استان هم ساختمانشان قدیمی است و نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی تصریح کرد: می توانیم مشکلات استان را با همدلی و هم افزایی و اقدام جهادی و تلاش شبانه روزی حل کنیم.

وی تشکیل نهضت مدرسه سازی قرارگاهی در البرز را به صورت میدانی ضروری دانست وعنوان کرد: مطالبه گری مدرسه سازی در استان با حضور افراد تاثیرگذار باید شکل گیرد تا در راه ساخت مدارس نهضت مدرسه سازی تقویت شود.

استاندار البرز درادامه به هفته بزرگداشت معلم پرداخت و گفت: برای تکریم از معلمان دراین هفته باید تمام تلاش خود را به کار ببریم.

وی با اشاره به اینکه برای همه معلمان استان تقدیرنامه صادر شود، یادآورشد: عکس و ویژگی های شاخص معلمان توانمند و نمونه نیز در استان تهیه شود تا بنر این عزیزان به صورت گروهی در سطح شهرها ی استان نصب شود.

عبداللهی تشکیل تعاونی مسکن فرهنگیان، اختصاص زمین برای دانشگاه فرهنگیان، تکریم از معلمان با حضورمدیران کل دستگاه های اجرایی استان در مدارس ، یاد کردن از معلمانی که درکرونا جان باختند از دیگر برنامه های استان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه دارند زیرا تعلیم و تربیت آینده سازان کشور در گروه زحمات معلمان است.

استان البرز ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد.

رییس جمهور و هیات همراه ۱۸ فروردین ماه جاری به البرز سفر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha