۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84715234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رهبر چچن: بیش از هزار تفنگدار اوکراینی در ماریوپل تسلیم شده‌اند

تهران – ایرنا – رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن اعلام کرد بیش از یک هزار تفنگدار دریایی اوکراین در شهر بندری ماریوپل تسلیم شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی از نیروهای باقی مانده در کارخانه فولاد آزوف‌استال خواست تسلیم شوند.  

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز چهارشنبه در گزارش صبحگاهی خود اعلام کرد که نیروهای روسی در حال ادامه حملات به آزوف‌استال و این بندر هستند.

تلویزیون روسیه تصاویری از تسلیم شدن تفنگداران اوکراینی در ماریوپل را که بسیاری از انها زخمی شده بودند، به نمایش گذاشت.

در همین حال، قدیروف گفت: در کارخانه آزوف‌استال در حال حاضر حدود ۲۰۰ نیروی زخمی هستند که نمی توانند از هیچ گونه کمک پزشکی برخوردار شوند.

وی افزود: برای این افراد و سایرین بهتر این است که به این مقاومت بیهوده پایان دهند و نزد خانواده هایشان بازگردند.

قدیروف از حامیان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است و بسیاری از نیروهایش را برای کمک به عملیات نظامی مسکو به اوکراین اعزام کرده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه پیشنهاد تبادل ویکتور مدودچوک سیاست مدار طرفدار روسیه با زنان و مردان (اوکراینی) اسیر شده در دست نیروهای مسکو را مطرح کرده است.

نیروهای امنیتی اوکراین روز گذشته اعلام کردند مدودچوک که نزدیک ترین و تاثیرگذارترین متحد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اوکراین است را دستگیر کردند.

کی‌یف در ماه فوریه گفته بود که مدودچوک رهبر حزب اپوزیسیون این کشور از حبس خانگی فرار کرده است. سال گذشته مقامات اوکراین وی را به خیانت متهم کردند اما وی این اتهامات را رد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha