نمایشگاه هنرهای تجسمی آثار جمعی از هنرمندان کشور در اهواز برپا شد

اهواز - ایرنا - مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی آثار جمعی از هنرمندان کشور به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، به همت حوزه هنری خوزستان از روز چهارشنبه در سینما بهمن اهواز گشایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان محمد باوی‌زاده با اشاره به برپایی نمایشگاه تجسمی و نقاشی هنر انقلاب اسلامی در سینما بهمن اهواز بیان کرد: این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر از هنرمندان کشور با موضوعاتی همچون یمن، فلسطین و معرفی هنر انقلاب ویژه طراحان گرافیک هنرمندان برپا شده است.

وی ادامه داد : ابعاد تابلوها ۵۰ در ۷۰ و روی فوم طراحی شده که برای برگزاری نمایشگاه مناسب است و می‌توان این نمایشگاه‌ها را در مدارس هم برگزار کرد.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در خوزستان نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه، بیان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در تقویم کشور ثبت شده و حوزه هنری برنامه‌هایی را به این مناسبت درمرکز و دفاتر خود در سراسر کشور برگزار می‌کند.

محمد غدیرزاده افزود: هر ساله در این هفته چهره هنری انقلاب اسلامی معرفی و آثار برگزیده یک سال گذشته به صورت نمایشگاهی در سالن‌های سینما، تئاتر و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال در آیین پایانی هفته هنر انقلاب در ۳۰ فروردین، از ۹ هنرمند و یک پیشکسوت هنر انقلاب اسلامی خوزستان تقدیر خواهد شد.

گفتنی است، در حاشیه این نمایشگاه از پوستر" مردی با لبای دوخته" با محوریت زندگی شادروان عبدالرضا حیاتی رونمایی شد. عبدالرضا حیاتی متولد سال ۱۳۳۲ در اهواز و از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار هنری به ویژه در عرصه شعر، داستان و نمایشنامه‌نویسی استان خوزستان بود که علاوه بر سرودن اشعار حماسی و آیینی با نگارش بیش از ۵۰ نمایشنامه به عنوان یکی از نمایشنامه‌نویسان استان خوزستان و کشور مطرح شد و آثار وی در برخی جشنواره‌های کشوری و استانی جوایزی را دریافت کرد.

 نمایشگاه تجسمی و نقاشی هنر انقلاب اسلامی  از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ و بعدازظهر از ساعت ۱۷ تا ۲۱  به مدت یک هفته در سینما بهمن اهواز برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha