سید معرفت الله احمدی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از ایجاد سالن چند حسی بهبود تعادل، حرکت و جهتگیری فضایی، توسعه تواناییهای بصری، توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت و رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان آسیبدیده بینایی است.
وی اظهار داشت: در همین راستا با جذب ۲ میلیارد ریال اعتبار از منابع سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مطابق با دستورالعمل اختصاصی سازمان، کارگروه ویژه آموزشی - توانبخشی با هدف هماندیشی، جانمایی، اجرا و نظارت تشکیل شده است.
احمدی تاکید کرد: اتاقهای چند حسی در درمان کودکان بیش فعال، رفع اضطراب کودکان، درمان طیف اتیسم و کودکان دچار اختلال یکپارچگی حسی و رفع مشکلات ویژه یادگیری کاربرد دارند.
این مسوول همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ نوآموز و دانشآموز آسیب دیده بینایی در مدرسه تخصصی بیاضیان و ۱۱۲ دانش آموز کم بینا و نابینا با رویکرد تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: مدرسه بیاضیان که تنها مدرسه تخصصی نابینایان در قزوین است تمام آموزشهای خود را در دوران کرونا به صورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی ارائه میدهد و در مدارس تلفیقی نیز با کمک معلمان رابط آموزشها به دانش آموزان ارایه میشود.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین یادآور شد: ۱۵۲ دانش آموز نابینا و کمبینا در مدارس استان تحصیل میکنند که ۱۱۲ نفر از آنها در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما