۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84716101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوتاهی مدیران در مقابله با روزه خواری پذیرفتنی نیست

قزوین -ایرنا- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: کوتاهی مدیران در مقابله با روزه خواری اصلا پذیرفتنی نیست و هر مسوولی باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.

به گزارش ایرنا،علی شعبانی روز پنجشنبه در نشست طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان، افزود: متاسفانه مظاهر فساد و بی توجهی به احکام الهی، روز به روز بیشتر می شود و ما مسوولان باید به تکالیف خود در این حوزه عمل کنیم.
وی گفت: روزه خواری به صورت علنی از سر بی تفاوتی یا تعمدا انجام می شود و اینکه به شکل علنی اتفاق می افتد ناشی از آن است که همه ما مقصر هستیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اکثر ما به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنیم و کوتاهی داریم که اصلا پذیرفتنی نیست و هیچ توجیهی ندارد.
وی با تاکید بر پذیرفته نبودن کوتاهی مدیران در مقابله با روزه خواری، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان است و مسوولان وظیفه سنگین تری در این زمینه دارند چون ارزش های جامعه برای ما خط قرمز است.
شعبانی گفت: متاسفانه در سطح جامعه، روزه خواری علنا اتفاق می افتد و قبح روزه خواری شکسته شده که نباید از کنار این موضوع بی تفاوت بگذریم چون ارزش ها و مقدسات و نظام مقدس جمهوری اسلامی به راحتی به دست نیامده که به آسانی آن را از دست بدهیم.
شعبانی افزود: مدیرانی که ترک فعل عامدانه در این حوزه داشته باشند با آنها برخورد قانونی خواهیم داشت چون مردم و متشرعان از ما مدیران برای مقابله با پدیده روزه خواری در ملاءعام شاکی هستند و تمامی ما باید به عملکرد خود پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه معیار در این زمینه قانون است، افزود: باید بسترها و سامانه هایی را فراهم کنیم و مردم از محل های روزه خواری گزارش دهند تا بساط روزه خواری جمع شود.
شعبانی گفت: هیچ کشوری اجازه نمی دهد هنجارها و مقرراتش هتک شود و اگر دستگاه ها به وظیفه خود عمل کنند نیازی به برگزاری جلسات این چنینی نیست و اصلا بحث انتطامی و قضایی پیش نمی آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha