هوای آذربایجان غربی تا شنبه آینده پایدار است

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای مناطق مختلف این استان در روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری پایدار و بدون پدیده خاصی است اما از روز شنبه آینده با عبور امواج ضعیفی از تراز میانی جو احتمال بارش‌های خفیف و رگباری وجود دارد.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد بویژه در نقاط جنوبی استان در این ایام ادامه دارد البته از نظر دمایی هر چند افت دمای کمینه در استان رخ داده ولی روز جمعه تغییرات چندانی پیش بینی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران گرمترین شهر استان با دمای مثبت ۲۲ درجه سانتی‌گراد و تکاب سردترین شهر با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد بود و دمای مرکز استان ارومیه نیز بین منفی یک و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان اشنویه با ۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده و در سایر شهرها نیز وزش باملایم ثبت شده است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha