به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد در سال جدید، اظهار داشت: یکی از کارکردهای مهم رسانه جریان سازی متناسب با اهداف نظام در جامعه است و بعضا مشاهده می شود که در رسانه های غیررسمی به دلیل فقدان قوانین مربوط به فعالیت در این فضا، رویکردهایی مشاهده می شود که باعث هتک آبروی افراد و یا دیگر آسیب های اجتماعی می شود، لذا نهادینه سازی فعالیت این گونه رسانه ها باعث می شود تا شاهد بروز چنین مسائلی نباشیم.
وی با تاکید بر شناسنامه دار شدن فعالیت های رسانه ای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ، تشکیل کارگروهی برای احصاء خلاهای قانونی در این زمینه و جمع آوری و تدوین موارد مورد نیاز برای ارائه به مجمع نمایندگان استان به منظور تدوین قوانین مورد نیاز در این حوزه را خواستار شد.
عزیزی همچنین با قدردانی از تدوین تقویم جلسات ماهانه شورای اطلاع رسانی استان در سال جاری که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است، از اعضای این شورا خواست متناسب با برنامه ریزی انجام شده در نشست ها حضور داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین علل اثرگذاری بیشتر برخی از شبکه های اجتماعی در مقایسه با رسانه های رسمی در این است که این رسانه ها فعالانه تر و متناسب با نیاز مخاطبان در عرصه اطلاع رسانی حضور دارند.
علی صالحی افزود: برخی از رسانه های استان در نشست های خبر حضور پیدا می کنند اما هیچگونه خروجی از حضور آنان در رسانه ها مشاهده نمی شود، به عنوان مثال در نشست خبری اخیر استاندار یزد ۸۰ فعال رسانه حضور داشتند اما کمتر از ۱۰ مطلب خبری در رسانه ها از این نشست انتشار یافت که مبین کم کاری برخی فعالان رسانه است.
وی تصریح کرد: استاندار یزد به حمایت از رسانه ها و نقش آنان در توسعه استان اعتقاد زیادی دارد و در ۶ ماه گذشته در همین راستا برای حمایت از رسانه های استان، کمک هایی از سوی استانداری به این بخش صورت گرفته است .
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: رسانه های رسمی در استان نیازمند تقویت هستند و باید از ابزارهای جدید ارتباطی برای رساندن مطالب خود به مخاطبان بهره ببرند.
حجت الاسلام مجتبی صداقت افزود: هم اکنون برخی از روزنامه های استان در شبکه های اجتماعی صفحه ای ندارند و این در حالی است که مردم در مقایسه با گذشته کمتر نشریات مکتوب را مطالعه می کنند و باید در این زمینه رسانه های مکتوب روش خود را مطابق با تحولات فضای رسانه تغییر دهند تا مخاطبان خود را حفظ کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با تاکید بر تشکیل کارگروهی با عضویت نخبگان رسانهای، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای احصاء خلاهای قانونی فعالیت های نوین رسانه ای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی گفت: ظرفیت رسانه های غیررسمی اجتماعی می تواند در کنار ظرفیت های رسانه های رسمی در هدایت صحیح افکار عمومی جامعه تاثیرگذار باشد.
احسان عابدی ادامه داد: هنوز سازکار دقیق و مشخصی برای ساماندهی فعالیت های رسانه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود ندارد و هم اکنون در استان یزد ۶۷ کانال خبری و رسانه ای فاقد مجوز در بستر فضای مجازی فعالیت دارند.
در این نشست ضمن ارائه گزارش از اجرای بند چ ماده ۳۷ احکام دایمی بودجه در ارتباط با تخصیص یک درصد اعتبار دستگاه های اجرای برای اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما ، اعضای شورای اطلاع رسانی دیدگاه های خود را درباره رویکردهای استان در حوزه اطلاع رسانی ارائه کردند.
نظر شما