۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84716660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های تندری در انتظار البرز است

کرج - ایرنا- مدیر کل هواشناسی البرز با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: بارش های تندری همراه با کاهش دما ،وزش باد شدید ، گردوخاک و رعد و برق از بامداد فردا جمعه در این استان پیش بینی می شود.

«آرش بهاروند احمدی» شامگاه پنجشنبه به ایرنا گفت : با گذر سامانه تندری از اواخر  وقت امشب تا یکشنبه عصر از منطقه البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و لحظه ای، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و تداوم آن ، رگبار و رعد وبرق مورد انتظار می باشد.

وی بیان داشت : با توجه به کاهش محسوس و ۱۰ درجه ای دما تا صبح دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات استان یخبندان صبحگاهی پیش بینی می شود.

بهاروند احمدی گفت :  خیزش گرد وخاک ، کاهش کیفیت هوا و تداوم آن،  احتمال شکستگی درختان،آسیب به سقف خانه ها و سازه های موقت،گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی ، سقوط اجسام از ارتفاع، برخورد صاعقه، یخبندان به دلیل تگرگ احتمالی از مخاطرات این سامانه است.

وی  محکم کردن سازه‌های موقت و سست، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید و شکسته شدن درختان در فضای باز را ضروری دانست.

همچنین کشاورزان و باغداران به دلیل وزش باد لحظه ای و شدید و نیز کاهش محسوس دما  تمهیدات مناسب با سرمازدگی به ویژه در ارتفاعات استان بیندیشند  و نیز از هرگونه  عملیات سم پاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha