دانشجویان با اهدای گل به کنسولگری افغانستان در زاهدان بر همبستگی دو ملت تاکید کردند

زاهدان- ایرنا- مسوول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: جمعی از دانشجویان و انقلابیون استان با حضور در مقابل درب کنسولگری افغانستان با اهدای گل بر همبستگی و وحدت میان ملت‌های ایران و افغانستان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی خواجه درگی در حاشیه این تجمع اظهار داشت: اتفاقات اخیر مشهد، کابل و دیگر شهرها که به تازگی رخ داده است، قلب هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار کرد.

وی با ابراز اندوه از حوادث پیش آمده افزود: مدتی است دست‌هایی در تلاش برای اختلاف‌افکنی و جدایی ۲ ملت هستند.

مسوول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سابقه دشمنی مشترک با استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در جنگ افغانستان و مبارزه ۴۰ ساله با ایران، این گمان را پررنگ‌تر می‌کند که مغز متفکر این اتفاقات اتاق فکر استکبار و صهیونیسم جهانی است.

وی بیان کرد: براستی دشمن چگونه می‌توانند در اذهان کوته‌فکر خود نقشه جدایی این ۲ ملت را بپرورانند؟حقیقتا آنان یک روح در دو بدن هستند.

به گزارش ایرنا، ۲۲اسفند ماه تعدادی افغان با تجمع مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری آن در هرات دست به اعتراض زده و بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل ساختمان کنسولگری، دوربین های امنیتی آن را نیز شکستند.

پس از این اتفاق مقام‌های ایران آن را توطئه خواندند و "نعیم الحق حقانی" رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان نیز آن را اقدامی خودسرانه خواند.

۲۴ فروردین نیز شماری از شهروندان افغان  با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت ایران در کابل و گلباران آن از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا در مقابل نفاق دشمنان هوشیار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha