بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال دامغان محقق شد

سمنان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای سال گذشته با تلاش دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۰۷ درصد محقق شد.

حمیده خورزانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: آمار تعهد اشتغال سال ۱۴۰۰ در دامغان یکهزار و ۴۱۵ مورد بود که طبق آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال در تاریخ ۲۸ اسفندماه، یکهزار و ۵۱۷ شغل ایجاد شد. 

وی تصریح کرد: تعهد اشتغال هر سال از طریق ادارات کل استان در سامانه رصد اشتغال ثبت و در طول سال در چندین نوبت توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان رصد می‌شود. 

خورزانی افزود: سهمیه دامغان در تسهیلات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۰، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که به واحدهای مرتبط اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال های خرد و خانگی به دستگاه های اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: افراد متقاضی دریافت تسهیلات در این طرح، هر سال پس از تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و تایید نهادهای مربوط، برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی می‌شوند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha