۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84717708
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما، باد شدید و صاعقه در هشدار نارنجی هواشناسی سمنان

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی، باران و رگبار، کاهش ۱۰ درجه سانتیگرادی دما، باد شدید و احتمال صاعقه پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه به ایرنا افزود: هشدار نارنجی برای بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت دوشنبه است و نوع مخاطره نیز بارش باران، رگبار، رعد و برق و مه آلودگی در بیشتر استان سمنان است.

ایرج مصطفوی بیان کرد: تگرگ و احتمال صاعقه در برخی نقاط به ویژه در نواحی مستعد، وزش باد شدید در بیشتر نقاط و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد، دیگر مخاطرات در هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان است.

آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی به دلیل رگباری بودن بارشها، احتمال خسارت ناشی از باد، احتمال خسارت ناشی از تگرگ و صاعقه، احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی، امکان اختلال در تردد محورهای استان به دلیل باران و لغزندگی، مه‌آلودگی و کاهش دید، مهمترین مخاطرات برای روزهای آینده از سوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان عنوان شد.

وی مهمترین توصیه ها را لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، احتیاط در تردد محورها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز ار تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید، بیان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان را ۱۳ و ۲۷ درجه سانتیگراد اعلام و اضافه کرد: بیشترین تاثیر کاهش دما در روزهای آینده در یکشنبه رخ می دهد و در سمنان دمای هوا کمینه و بیشینه تا ۱۱ و ۲۱ درجه کاهش می یابد و رضوان در این روز دما یک درجه سانتیگراد را در پیش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha