۲هزار جلد کتاب سال گذشته از نویسندگان هرمزگانی خریداری شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: در سال گذشته در راستای حمایت از نویسندگان بومی این استان بالغ بر ۲ هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی استان خریداری شد.

به گزارش ایرنا، امینه دریانورد، روز شنبه با اعلام این مطلب به رسانه‌ها اعلام کرد: میزان خرید آثار نویسندگان بومی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته و ارزش ریالی آثار بومی خریداری شده نسبت به سال قبل نیز ۱۰۰درصدی افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته مبلغ  یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به خرید کتاب نویسندگان بومی اختصاص یافت که موضوعات بیشتر آنها شامل ادبیات (داستان، نمایشنامه و شعر)، آداب و رسوم، تاریخ و دین می‌باشد

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، حمایت از نویسندگان و ناشران بومی را بسیار مهم برشمرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام برمی دارند باید از اولویت های نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی باشد.

دریانورد خاطرنشان کرد: رونمایی از کتابهای نویسندگان بومی، نقد و بررسی آثار بومی و برگزاری مسابقات کتابخوانی از این آثار از فعالیت‌های شاخص اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان است که در طول سال گذشته از ۴۵  اثر رونمایی و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha