استاندارخراسان شمالی: رسانه ها مردم را به تزریق دُز سوم واکسن کرونا ترغیب کنند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: رسانه ها و تمامی دستگاه های اطلاع رسانی استان باید مردم را نسبت به تزریق دُز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ترغیب کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: تزریق دُز سوم از راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون  است که باید مردم را نسبت به این امر آگاه شوند.

وی افزود: براساس گزارش های علوم پزشکی استان، این روزها میزان مراجعات برای دریافت دُز سوم کاهش پیدا کرده به گونه ای که باید از ظرفیت دستگاه های اطلاع رسانی برای تشویق شهروندان به تزریق دُز سوم واکسن کرونا بهره گیریم.

حسین نژاد با اشاره به تغییر رنگبندی کرونایی استان به وضعیت قرمز، گفت: نبود بیمارستان در برخی از شهرستان های خراسان شمالی موجب تجمع بیماران در بیمارستان مرکز استان می شود و همین امر موجب قرارگیری این خطه در وضعیت قرمز کرونایی با توجه به شاخص های وزارت بهداشت است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: از سوی دیگر در ایام نوروز شاهد ورود و خروج بیش از ۴۶۰هزار نفر به این استان بودیم که همین امر هم می تواند از دلایل قرار گیری استان در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی باشد.

هم اینک افزون بر ۹۵ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، جاجرم، گرمه، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان فاروج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha