۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84717980
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

طرح مدیریت چرای‌ دام در ۱۲۷ هزار هکتار از مراتع مهدیشهر آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: طرح مدیریت چرای دام در هفت هزار و ۶۲۰ هکتار مراتع قشلاقی و ۱۱۹ هزار ۳۸۰ هکتار مراتع ییلاقی و میان‌بند آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حیدر واحدمطلق روز شنبه با اشاره به بهره برداری یکهزار و ۴۵۰ واحد دامی بهره برداران از مراتع شهرستان مهدیشهر به رسانه ها بیان کرد: حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، و مدیریت چرای دام، از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی است.

وی افزود: حفظ و احیای مراتع میان‌بند به دلیل تعلیف در۲ نوبت بهار و پاییز ضروری است و آمادگی مرتع برای چرای دام هنگام بذردهی گونه‌های علوفه‌ای یا باقی نماندن ردپای عمیق دام در مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر، چرای دام پیش از آمادگی مراتع را سبب ضعیف شدن گیاه و کم شدن علوفه دانست و اظهار داشت: زمان دقیق ورود و خروج دام به مراتع در پروانه چرای صادره و یا طرح‌های مرتع‌داری واگذار شده مربوط به هر روستا یا سامان عرفی قید شده است.

واحدمطلق خاطر نشان کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلفان برخورد قانونی و پروانه بهره برداری آنان باطل می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اضافه کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تمامی پروانه های صادرشده در سال ۹۸ حداکثر تاپایان سال ۱۴۰۱ اجرایی شود و در غیر این صورت پروانه ها بدون اعتبار است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha