به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، محمود انصاری جدیدترین آثار خود را در قالب یک آلبوم موسیقی با عنوان تردید منتشر و روانه بازار موسیقی کشور کرد. ترانهسرا و آهنگساز تمام قطعات این آلبوم موسیقی حسین سوادزاده است و تنظیم قطعات را نیز حسین سیاحی، کمال صداقت، وحید طاهرخانی و بهمن بختیاری انجام دادهاند.
تردید، عاشقم هنوز، دلواپسی، اعتراف، قاصدک، حسرت(کم نگیر)، خواهش، خاطرهها، مرگ رویاها، رویای آشفته و وقت عاشقی عنوان قطعات این اثر هستند که قطعه رویای آشفته با دو تنظیم متفاوت عرضه شده است. قطعه وقت عاشقی تیتراژ شام ایرانی و قطعه رویای آشفته تیتراژ فیلم عشق نیکان بوده است.
فیروز ویسانلو، مجتبی تقیپور، یاشار خسروی، بابک ریاحیپور، حسن فراهانی، بابک یوسفی، علیرضا دریایی، محمد رشیدی، پیمان رشیدی، کمال صداقت، حسین سیاحی و بهمن بختیاری نوازندگان این آلبوم آکوستیک هستند و ضبط آن را وحید طاهرخانی به عهده داشته است.
میکس و مستر آلبوم تردید توسط نوید احمدی، کمال صداقت، وحید طاهرخانی و بهمن بختیاری انجام شده است. مشاوره هنری و مدیریت پروژه این آلبوم موسیقی با حسین سوادزاده بوده و اخذ مجوز هم از طریق شرکت آوای ماندگار صداقت انجام شده است. امین باقری نیز عکاس و طراح گرافیک آن است.
انصاری که پیش از این آلبوم موجهای آبی را منتشر کرده بود، متولد ۱۳۴۷ در شهر اهواز است، وی فارغالتحصیل رشته داروسازی از دانشگاه تبریز بوده و به موازات تحصیل، به یادگیری دورههای مختلف خوانندگی زیر نظر استاد کاظم پوره پرداخته است، سالها حضور در برنامههای صدا و سیما و اجرای چند تیتراژ از سوابق هنری انصاری است.
انتشار تابلو موزیکال «دشت مجنون»
تابلوموزیکال دشت مجنون اثری از میدیا فرجنژاد با روایت بخشی از زیباییهای زیگورات چغازنبیل منتشر شد، این اثر در قالب پروژه تار و تاریخ است. میدیا فرجنژاد دشت مجنون را براساس شعری از هوشنگ ابتهاج ساخته و آواز آن را رهام خورشیدوند خوانده و نوازندگی دف و بندیر هم برعهده علیرضا نصیریفرد بوده است. ویدیوی دشت مجنون در بنای زیگورات چغازنبیل ضبط شده است.
فرجنژاد درباره تابلو موزیکال دشت مجنون بیان کرده است: «خوزستان دلیل آغاز تار و تاریخ بود، سرزمینی رازآلود. قدم که به خاکش گذاشتم تمام کودکیام زنده شد. دلم برای تک تک شهرها و جادههایش تنگ شده بود. میشود از تاریخ ایران نام برد و شوش کهن را فراموش کرد؟ اولین مکانی که در خوزستان آرزوی دیدار مجددش را داشتم زیگورات چغازنبیل بود و با مهربانی تمام دست اندرکاران و روی گشاده و آغوش بازشان این مهم اتفاق افتاد. اینجا کهنترین ساختمان مذهبی ایران است! بنایی که قدمتش به هزار و دویست پنجاه سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد! بنای عظیمی که در ستایش ایزد نگاهبان شوش ساخته شد. بنایی که اولین میراث ثبت شده ایران است در یونسکو! از عظمتش هر چه بگوییم کم است. در طول ضبط، دلسوزی مدیران آنجا و کارکنان عاشقش توجه تمام گروه را جلب کرده بود. البته دغدغههایی هم هست...
پاسداری از چنین بنای عظیمی نیاز به بودجه قابل توجهی دارد که در حقیقت این بودجه آنقدر که باید و شاید نیست و در چند سال گذشته متاسفانه کمکهای یونسکو نیز به خاطر تحریمهای ایران قابل وصول نبوده است. امیدوارم توجه بیشتری به این موضوع از سوی مدیران ارشد صورت پذیرد. تابلوموزیکال دشت مجنون با شعری از جناب سایه، ترجمه احساسمان بود در کنار این زیبای با عظمت.»
میکس و مسترینگ این آهنگ برعهده احمد میرمعصومی و کارگردانی و تدوین تابلو موزیکال دشت مجنون را مرتضی حاجمحمدی عهدهدار بوده است.
تابلو موزیکال در پروژههای مختلف تعاریف متفاوتی دارد اما در پروژه تار و تاریخ براساس پدیدهای مانند یک بنا، یا تاریخ یک منطقه در نقطهای مشخص، موسیقی ساخته میشود تا روایتگر آن بنا یا روایتگر بخش مشخصی از تاریخ به زبان موسیقی باشد.
نظر شما