۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84721010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هکتار باغ در موقوفات خراسان جنوبی احداث شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 84721010
۱۰ هکتار باغ در موقوفات خراسان جنوبی احداث شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هکتار باغ انواع میوه در اراضی موقوفات استان با کمک منابع داخلی و تسهیلات بانکی احداث شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار در ۸۲ هکتار از اراضی وقفی و تکمیل مجتمع بزرگ دامپروری دام سبک در اراضی موقوفات شوکت‌آباد از دیگر اقدامات حوزه بهره‌وری در سال گذشته بوده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته در راستای بهره‌وری اقتصادی از موقوفات ساخت واحدهای تجاری به مساحت ۳۵۳ متر مربع اجرایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای ماموریت احیا و آبادانی رقبات موقوفات، براساس شیوه‌نامه کمیسیون سرمایه‌گذاری برای ایجاد وحدت رویه نسبت به تهیه، تصویب و ارزیابی طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی موقوفات یا در قالب قراردادهای مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان اقدام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در دست اقدام افزود: عملیات عمرانی به منظور تکمیل ساختمان مسکونی در اراضی موقوفه مدرسه جعفریه شهرستان قاینات به متراژ هزار و ۲۸۰ متر مربع و مرمت و احیای کاروانسرای ده محمد شهرستان طبس به متراژ هزار و ۵۷۲ مربع مربوط به موقوفه امیر حسن خانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: طرح جامع احداث، تکمیل، مرمت و مقاوم‌سازی در ۴۵ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی اجرایی شد و بر مبنای آن از ابتدای سال گذشته تاکنون هفت هزار و ۹۸۲ متر مربع عملیات عمرانی انجام شده است.

وی بیان کرد: تمامی فعالیت‌ها در بقاع متبرکه استان درآمد هزینه‌ای است و بر این مبنا صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سال گذشته توسعه و نوسازی بقاع و اماکن متبرکه براساس طرح جامع به متراژ ۲ هزار و ۲۶۸ متر مربع در ۱۴ بقعه متبرکه استان شامل احداث سرویس بهداشتی، زائرسرا، آشپزخانه و سایر قسمت‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه‌تمام در بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اقدامات بوده که پنج هزار و ۶۱۴ تر مربع در ۲۴ بقعه متبرکه استان شامل احداث ساختمان شبستان، زائرسرا و رواق انجام شده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به تعمیر و نگهداری در پنج بقعه متبرکه همچنین مرمت و مقاوم‌سازی بقاع و اماکن متبرکه گفت: در این حوزه نیز ۱۰۰ متر مربع از سال گذشته تاکنون اجرا شده است.

بیش از ۱۰ هزار موقوفه و ۲۴ هزار رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha