رضوانی: ملی‌پوشان واترپلو برای ثبت اتفاقی بزرگ در هانگژو هم قسم شده‌اند

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم ملی واترپلو ۲ سال در هیچ رویدادی شرکت نکرد اما ملی‌پوشان برای رقم زدن اتفاقی بزرگ در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو هم قسم شده‌اند.

به گزارش ایرنا، محسن رضوانی روز دوشنبه در بازدید سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک از این فدراسیون با تاکید بر این که کرونا به رشته‌های آبی ضربه بزرگی زد، اظهار داشت: واترپلو ۲ سال در هیچ رویدادی شرکت نکرد اما بچه‌ها برای رقم زدن اتفاقی بزرگ در هانگژو هم قسم شده‌اند. این فدراسیون سه رشته‌ دارد که هر کدام یک مجموعه است و هر کدام می‌تواند یک فدراسیون باشد.

وی افزود: در شنای هنری بانوان بالاترین جامعه آماری را داریم و امیدوام با هم این رشته راهبردی را گسترش دهیم. همیشه گفته‌ام هر کشوری سه رشته شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک داشته باشد، می‌تواند در بازی‌های آسیایی موفق باشد.

شنا، شیرجه و واترپلو در مسیر جهش

صالحی‌امیری نیز در بازدید از فدارسیون شنا گفت: مجموعه شنا، شیرجه و واتر پلو در مسیر جهش است. ارزیابی تیم فنی کمیته این است که از هر ۳ رشته فدراسیون حمایت شود، در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌درخشند و در رویدادهای بزرگ‌تر و مهمتر نیز موفق خواهند بود. رضوانی قول داد تیم واترپلو را در فینال بازی‌های آسیایی خواهد بود.

وی ادامه داد: واترپلو مربی خارجی داشت و ما هم حمایت ارزی کردیم و حالا مربی خوشنام خارجی (الکساندر چیریچ) از خرداد بر می‌گردد و تا شهریور کنار تیم واترپلو خواهد بود. واقعیت این است این رشته‌ها، پر هزینه هستند و نیاز به اردوهای خارجی دارند تا با حریفان رقابت کنند. چین و قزاقستان رقبای جدی ما هستند. اگر این رشته‌ها حمایت شوند می‌توانند در آینده برای جایگاه‌های بالاتر روی آن‌ها حساب کرد. به عنوان کمیته ملی المپیک متعهد هستیم حمایت کنیم تا این فدراسیون در هانگژو بدرخشد.  

نصرالله سجادی مشاور رییس کمیته ملی المپیک نیز بیان کرد: خوشحالم که این رشته دست به جوانگرایی زده است. مسئولان ورزش کشور باید از رشته‌های آبی حمایت‌ بیشتری داشته باشند و دولت هم باید توجه بیشتری داشته باشد. ضمن اینکه کمیته ملی همچون گذشته همه نوع حمایت از این فدراسیون را خواهد داشت.

پیمان فخری سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی با اشاره به مدال‌آوری واترپلو در دوره قبل بازی‌های آسیایی گفت: یکی از شیرین‌ترین مدال‌های جاکارتا، مدال برنز واترپلو بعد از ۲ دوره غیبت در این بازی‌ها بود. دست کم به تکرار این مدال در هانگژو امیدواریم. کسب مدال در رشته شنا در بازی‌های آسیایی در سال‌های آینده به شرط سرمایه‌گذاری در این رشته نیز امکان پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha