هیچ سودی بدون سرمایهگذاری حاصل نمیشود، مخصوصا اگر پای استفاده از تبلیغات گوگل به میان باشد. اما مهمترین سوال این است که چقدر سود با چقدر سرمایهگذاری؟ آیا درآمد حاصل از تبلیغات با هزینه انتشار آگهی قابل مقایسه است؟ تبلیغات گوگل ادز با ارائه امکانات متنوع حجم زیادی از ترافیک آنلاین و مشتریان راغب را به سمت کسبوکار شما میکشاند و تا امروز بارها ثابت کرده است که یکی از موفقترین و موثرترین روشهای تبلیغات برای انواع کسبوکارها است.
سرمایهگذاری خرد با تبلیغات گوگل
برای راهاندازی کمپین تبلیغاتی فقط کافی است موثرترین عبارات کلیدی خود را انتخاب کنید و به ازای آنها مبلغ جزئی بپردازید. این مبالغ فقط در صورتی از حساب شما کم میشود که کاربر روی لینک آگهی کلیک کرده و وارد صفحه فرود شما شود.
اجرای نمونه کمپین بازاریابی
کسی نمیتواند با اطمینان کامل و یقین صد در صد بگوید یک آگهی تبلیغاتی اثربخش خواهد بود. راهکاری که گوگل ادز در اختیار کاربران میگذارد، امکان تست کردن کمپین و اطمینان از نتایج حداکثری آن است. این تبلیغات آزمایشی بدون هیچ محدودیت یا پرداخت اضافه انجام میشوند. شما میتوانید کلمات کلیدی مختلف و توضیحات متای مورد نظر را در آگهی بگنجانید و با سنجش میزان اثربخشی آنها، بهترین کلمات کلیدی با معقولترین هزینه ممکن را انتخاب کنید.
جذب ترافیک هدفمند
ایده پشت ترافیک هدفمند گوگل این است که بهجای بهینهسازی وبسایت برای جذب بازدیدکننده، چرا آگهی را دقیقا به مخاطبین هدف نشان ندهیم؟ تبلیغات گوگل این امکان را فراهم میکند تا تبلیغات خود را فقط به مخاطبان جدی نمایش دهید.
کسانی که تمایل زیادی به بازدید از سایت، ثبت خرید و عمل به کال تو اکشن شما داشته باشد. شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی خاصی یا موقعیتهای مکانی خاص به این مخاطبان دست پیدا کنید تا نرخ تبدیل آگهی از مقداری که تصور میکنید، بیشتر شود.
امکانات گوگل ادز برای بررسی و تجزیه و تحلیل
مهمترین بخش تبلیغات برای بازاریابان واقعی، تجزیه و تحلیل دادههای مربوط به آنها است. به عبارت دیگر هیچ چیزی مهمتر از دادههایی نیست که عملکرد یک کمپین تبلیغاتی را ارزیابی میکند.
خوشبختانه گوگل ادز چنین امکانی را در بستر گوگل آنالیتیکس و Get Clicky برای کاربران فراهم میکند. با وجود این پلتفرمها دادههای کاربردی درباره عملکرد کمپینها طی گزارشهای منظم در اختیار شما قرار میگیرد تا آگاهانه تصمیم بگیرید کدام کمپینها یا کلمات کلیدی همانطور که انتظار دارید عمل میکنند و کدامیک عملکرد مناسبی ندارند و باید اصلاح شوند.
پیشنهادات کلمه کلیدی
سیستم گوگل به عباراتی که کاربران در مورد یک محصول بیشتر جستجو کردهاند، دسترسی دارد و بر اساس آنها مناسبترین کلمات کلیدی را پیشنهاد میکند.
این کلیدواژهها از پتانسیل بالایی برای جذب ترافیک و بالا بردن نرخ تبدیل برخوردار هستند. این یعنی حتی اگر چیزی در مورد تحقیق کلمه کلیدی ندانید یا به هر دلیلی از این مرحله عبور کنید، به لطف گوگل ادز مؤثرترین آنها در اختیار شما قرار میگیرد.
هدفگذاری تبلیغات محلی
افراد در موقعیتهای جغرافیایی مختلف نیازهای متفاوتی دارند. ممکن است محصول یا خدماتی در یک منطقه خاص طرفداران زیادی داشته باشد، اما در یک شهر دیگر هیچکس طالب آن نباشد. آگاهی از این مسئله به شما کمک میکند پیشنهادات خود را متناسب با نیازهای خاص افراد در موقعیتهای مکانی مختلف تنظیم کنید. خوشبختانه تبلیغات گوگل ابزارهایی برای ساخت تبلیغات محلی در اختیار ما میگذارد و کمک میکند کلمات کلیدی خود را طوری سفارشیسازی کنیم که تاثیر بیشتری روی مردم یک منطقه خاص بگذارد.
ترافیک فوری با تبلیغات گوگل
حتی پس از استفاده از تمام روشهای مرتبط برای بهینهسازی وبسایت، ممکن است باز هم در مدت زمان مورد نظر به ترافیکی که انتظار دارید، دست پیدا نکنید. اینجاست که گوگل ادز وارد عمل میشود. آگهی تبلیغاتی شما بهطور برجسته در صفحات جستجو و سایتهای شریک گوگل به نمایش درآمده و در معرض هزاران کاربر آنلاین قرار میگیرد.
گسترش شهرت و محبوبیت سایت
اکثر آدمها تمایل دارند سراغ چیزهایی بروند که محبوب و مورد اعتماد بیشتر مردم باشد. گوگل ادز با علم به این مسئله بستری فراهم کرده تا شما سایت خود را تا جایی که میتوانید به مردم دنیا معرفی کنید. کافی است نظر بازدیدکنندگان را جلب کنید تا هم به کال تو اکشن شما پاسخ دهند. بنابراین نه تنها نرخ تبدیل آگهی افزایش پیدا میکند، بلکه زمینه مورد نیاز برای رشد ارزش برند فراهم میشود.
کلام آخر
در این مطلب با خدمات تبلیغات گوگل برای افزایش میزان فروش آشنا شدیم، اما نباید نقش خودتان را در موفقیت تبلیغات گوگل فراموش کنید. اگر میخواهید بازگشت سرمایه خود را بهبود ببخشید یا درصد فروش را بیشتر کنید، باید بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید، به زمان انتشار آگهی توجه کنید، در طراحی کمپین و صفحه فرود خلاقیت به خرج بدهید، فراموش نکنید که در نهایت تجزیه و تحلیل درست این دادهها است که شما را به یک کمپین تبلیغاتی موثر و سودآور میرساند.
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
نظر شما