۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 84722364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیرین کامی شهروندان یزدی با توت رایگان

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 84722364
شیرین کامی شهروندان یزدی با توت رایگان

یزد- ایرنا- برداشت محصول توت در سطح پنج هکتار از بزرگترین توتستان استان یزد در شهرستان مهریز آغاز شده است، نکته قابل توجه اینکه برداشت و مصرف توت در این توتستان بزرگ، رایگان است.

به گزارش ایرنا در دیگر شهرستانها مانند تفت نیز درختان بزرگ توت در کوچه ها و خیابانها و مسیر عبور مردم قرار دارد و مصرف محصول آن برای عموم رایگان است.

بسیاری از مردم در زمان برداشت این محصول به صورت خانوادگی به سراغ این درختها رفته و با استفاده از پرده یا پارچه های بزرگ، اقدام به برداشت این محصول به صورت جمعی می کنند که در اصطلاح محلی به آن "تک کردن توت" یا "ته کردن توت" که به معنای پایین آوردن محصول توت از درخت است، می گویند.

معاون شهرداری مهریز گفت: در توتستان این شهرستان حدود ۲۰ هزار اصله درخت توت سفید و قرمز وجود دارد و برداشت محصول رایگان است .

حمیدرضا زارع بیدکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسئولیت اداره این توتستان بر عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر است ادامه داد: علاوه بر شهروندان برخی از مسافران از توت توتستان استفاده می‌کنند.

به گفته این مسئول، طی سال‌های اخیر شهرداری برای رفاه حال مردم و مسافران نسبت به ساخت چندین سکوی نشیمن و ایجاد امکانات مورد نیاز در محل اقدام کرده است.

زارع بیان کرد: بزرگترین توتستان استان در بلوار ورودی حضرت امام‌خمینی (ره) مهریز قرار دارد و در ماه مبارک رمضان بعد از مراسم افطار شهروندان و مسافران از آن استفاده می‌کنند.

توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن و ویتامین k و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بینایی مفید است و توت خشک برای افراد مبتلا به بیماری قند (دیابت ) توصیه می‌شود.

توتستان مهریز در سال ۱۳۷۰ افتتاح شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد واقع شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha