۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84723451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس آغاز شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان توزیع پنج هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای زیرپوشش این نهاد با همکاری خیرین و ۳۲ مرکز نیکوکاری کمیته امداد این شهرستان آغاز شد.

علیرضا کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی ۲ روز گذشته افزون بر هزار بسته معیشتی بین خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد گنبدکاووس توزیع شده و بقیه هم طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر بسته‌های معیشتی، طبخ ۹۵ هزار وعده غذای گرم با راه‌اندازی ۲۰ آشپزخانه تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۳۷ هزار پُرس آن طبخ و بین مددجویان توزیع شده است.

کریمیان از زیرپوشش بودن ۹۸۹ فرزند یتیم و طرح محسنین در کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس خبر داد و گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۳ نفر از افراد توانمند و نیکوکاران منطقه هر کدام از یک یا چند یتیم حمایت مالی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مبلغ حمایت مالی از فرزندان یتیم و محسنین کمیته امداد ماهانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار ریال است و برخی حامیان بیشتر از این مبالغ را هم کمک و به حساب فرزندان معنوی خویش واریز می‌کنند.

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس ادامه داد: برای افزایش سرانه دریافتی فرزندان یتیم و محسنین این نهاد و رسیدن به میانگین کشوری هشت میلیون ریال در سال، نیاز به جذب هزار و ۶۰۰ حامی دیگر داریم.

کریمیان گفت: هم اکنون سرانه دریافتی فرزندان یتیم و محسنین کمیته امداد گنبدکاووس نصف میانگین کشوری است و این نهاد تا پایان ماه مبارک رمضان جذب حداقل هزار حامی را در دستور کار دارد. 

وی با قدردانی از حامیان فرزندان ایتام و طرح محسنین کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس، از سایر نیکوکاران و افراد توانمند این شهرستان خواست در صورت تمایل با پرداخت ماهانه حداقل ۳۰۰ هزار ریال حمایت مالی از یک یا چند فرزند یتیم را برعهده بگیرند.

کریمیان بیان داشت: افراد علاقمند می توانند با مراجعه به واحد اکرام ایتام کمیته امداد یا از طریق سامانه الکترونیکی اکرام کمیته امداد به نشانی www.ekram.emdad.ir در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

به گفته وی، حداقل تعهد مالی نیکوکاران جهت مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد یک سال است و در صورت تمایل فرد این مدت قابل تمدید است.

کمیته امداد شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال ۹۵ به ۲ منطقه تبدیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha